۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهداشت در گروهک پ.ک.ک و پژاک

  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۴
  • ۶۲۰ بازدید
  • ۲

عناصر تروریستی نظیر پ ک ک و پژاک بدلیل عدم برخورداری از امکانات بهداشتی و درمانی دچار بیمارهای صعب العلاجی شده و درنهایت در بدترین شرایطی جان خود را از دست می دهند ، ولی رسانه های گروهک تا کنون هیچ آمار و مشخصاتی از قربانیان گروه منتشر نکرده و همیشه در پی آن بوده که واقعیت ها را کتمان و پنهان نماید.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :امروزه یکی از مهمترین موضوعات جوامع بشری رعایت بهداشت در اجتماع می باشد ، عدم بهداشت در جامعه سب بروز انوع بیماری های صعب العلاج می گردد ؛ بنابراین هر فردی ملزم به رعایت موازین بهداشتی در جامعه می باشد ، بهداشت فردی پایهٔ اصلی سلامت فرد و در نهایت یک جامعه را تشکیل می‌دهد. با رعایت چندین نکتهٔ ساده و روزمره در زندگی فرد، امنیت بالایی برای وی حاصل می‌شود که نتیجهٔ آن پیشگیری بهتر از درمان خواهد بود؛ در دین مبین اسلام  تأکید زیادی بر رعایت بهداشت و پاکیزگی شده است . علاوه بر ضرورت پاکیزگی در حین  نماز های  پنجگانه با  وضو و غسل ، واجبات و توصیه‌های دیگری (از جمله رعایت بهداشت غذایی، مسواک زدن، استحمام، تطهیر نجاسات و…)در رابطه با رعایت بهداشت در دین اسلام وجود دارد.  اینک ببینیم با این همه اهمیت موضوع بهداشت وضعیت بهداشتی در فرقه تروریستی پ.ک.ک و پژاک از چه ارزشی برخورد است ،اما متاسفانه شواهد حاکی از آن است در مقرر این گروهک ها چیزی به معنای بهداشت وجود ندارد ؛ دلایلی کثیری مبنی بر عدم بهداشت در این گروهک وجود دارد که به چند مورد از آنها اشاره می شود

آب

مهمترین عنصر پاکی وطهارت آب است ، با شستن دست وصورت در هر وعده غذایی و پاکیزه نگه داشتن لباس ها می توان از هر گونه  میکروب وباکتری در امان بود ولی کمبود آب در گروهک  و یا عدم دسترسی آسان به آن، باعث مصرف آب معدنی به شکل بطری شده است ؛ وهمچنین برای آشپزی و بخت وپز آب حرف اول  را میزند ولی متاسفانه نبودن آب کافی سبب شده که بیشتر وعده های غذای را از غذاهای آماده همچون کنسرو ها استفاده کنند که این خود موضوع مهمی در  رعایت نکردن بهداشت غذایی می باشد .

حشرات و حیوانات

موثرترین ناقل بیماری ها و باکتری ها حشرات هستند و کوهستانها وبیابان ها محل زندگی انواع حشرات می باشد  واین فرقه خشونت طلب با استقرار در  دل کوه ها جان همه اعضای خود را در معرض ابتلا به هر گونه بیماری انداخته است ؛ همچنین ارتباط با برخی از حیوانات از عوامل مهم بیماری می باشد که طبق شواهد عینی در داخل گروهک سگ های ول کرد زیادی وجود دارد که اعضای فرقه به راحتی با آنها در ارتباطند.

سرویس بهداشتی وحمام

مسلماً فراهم کردن امکانات بهداشتی در دل کوه ها برای گروهک به علت نبودن شرایط لازم مشکل است و از طرفی دیگر اعضای گروهک که بیشتر اوقات خود را در درگیری وآماده باش نظامی سپری می کنند ،تمایل چندانی به استفاده از امکانات بهداشتی را ندارند.

روابط جنسی

روابط نامشروع  جنسی دختران و پسران بدون رعایت موازین بهداشتی در گروهک علل اصلی بروز برخی بیماری های واگیردار می باشد.

استفاده از لوازم شخصی دیگران

اعضای گروهک به علت عدم دسترسی به لوازم بهداشتی مجبور هستند از لوازم سایر اعضا استفاده نمایند، به عنوان مثل از یک خود تراش برای اصلاح صورت چندین نفر استفاده می کنند که این یکی از عوامل وجود بیمار های قارچی می باشد.

 

قبلی «
بعدی »

۲ دیدگاه ها

  1. از مقالات زیبای شما ممنونم. مطلب قشنگی بود.

  2. برین مناطق لرنشین یا جنوبی ایران یاحتی کردنشین ببینید بهداشت چقد وجودداره واقعا ننگه برای ایران که کشوری ثروتمنده اما بهداشتش صفره درحالی که هیچ شهرترکی محروم نیست!!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین