۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بنابر اظهارات پدر کودک ربوده شده: اسرین محمدی دختر ۱۳ ساله سردشتی، در مقرهای پ.ک.ک/پژاک کشته شده است

بنابر اظهارات پدر کودک ربوده شده: اسرین محمدی دختر ۱۳ ساله سردشتی، در مقرهای پ.ک.ک/پژاک کشته شده است

  • ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
  • ۶۱۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، اوائل سال جاری منابع محلی در «پنجوین» اقلیم کردستان خبر از بروز یک فاجعه بزرگ انسانی دادند و بر همین اساس بر اثر ناایمن بودن مقرها، پناهگاه ها و غارهای پژاک و همچنین به دلیل بارش برف سنگین در زمستان ۱۳۹۸، عده ای نوجوان ایرانی در این مقرهای زیرزمینی مدفون و کشته شده‌اند و هیچ خبری از آنها در دسترس نیست.

خانواده های ایرانی اعضای پژاک پیرو همین گزارش ابراز نگرانی کرده و خواستار روشن شدن سرنوشت نامعلوم فرزندانشان شدند. ولی گروه تروریستی پژاک کما فی السابق سیاست پنهانکاری و عدم پاسخگویی به خانواده ها را در پیش گرفت.

این ماجرای هولناک وقتی تلخ تر شد که مطلع شدیم، در سال ۱۳۹۶ گروه تروریستی پژاک، یک دختر ۱۳ ساله اهل سردشت به نام اسرین محمدی معروف به سونیا را ربوده و به کمپ های خود در قندیل انتقال می دهد. بنابر اطلاعات به دست آمده، نیروهای پژاک قبلا به پدر اسرین هشدار داده بودند که یا باید خودش عضو پژاک شود و یا اینکه آنها، اسرین را به زور خواهند ربود.

پدر اسرین محمدی بلافاصله پس از ربوده شدن دخترش با تنظیم شکایتی خواستار رسیدگی شده بود. وی در متن شکایت خود که به زبان کردی نوشته شده است ، آورده است: «من، حسن محمدی، ساکن شهر سردشت، از گروه پژاک شکایت می‌کنم که در سوم ماه گلاویژ/مرداد سال ۱۳۹۶ دختر ۱۳ ساله من به نام اسرین محمدی مشهور به سونیا را دزدیده و بدون اجازه والدین منتقل، در مقرهای گلاله مخفی کرده است. علی‌رغم مراجعه من و مادرش به مقر آنها، اعضای این گروه پاسخگو نشدند. لذا از دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی ایران، حکومت اقلیم کردستان و سازمان‌های بین‌المللی درخواست می‌کنم به داد ما برسند و سونیای دانش‌آموز را به ما برگردانند».

بنابر اظهارات منابع محلی و پدر این دختر نوجوان، متاسفانه اسرین محمدی نیز در میان افرادی است که در فاجعه زمستان سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند. با توجه به سیاست پنهانکاری و رویه پژاک در انتشار با تاخیر اخبار مرگ اعضای خود، به نظر می‌رسد باید در آینده‌ای نزدیک شاهد باشیم که رسانه‌های پ.ک.ک و پژاک، خبر مرگ اسرین را بر اثر حملات ترکیه اعلام کنند.

پ.ک.ک و پژاک اخبار مرگ اعضای خود را با تاخیر منتشر می‌کنند که در تازه ترین آن بعد از چند ماه، خبر کشته شدن مصلح ایکه، عضو شورای نظامی  HPG را در رسانه های خود اعلام کردند.

این گروه تروریستی تاریخ عضویت کشته شده ها را به دلیل مساله کودک‌سرباز بودن اعضا اعلام نمی‌کند و در اعلام تاریخ مرگ اعضای خود، به سال میلادی اکتفا می کند. نوجوانان و جوانان بخت برگشته که به احتمال زیاد بسیاری از آنها، بر اثر کرونا یا سقوط بهمن یا حتی تسویه‌حساب‌های درونی پ.ک.ک کشته شده‌اند، اما پژاک مرگ آنها را به حملات ترکیه ارتباط داده است.

اگر اسرین محمدی نیز در میان افراد تازه کشته شده باشد (که متاسفانه، ظاهرا این اتفاق تلخ رخ داده است) شاید چند ماه دیگر، پژاک خبر کشته شدن اسرین را بر اثر حملات ترکیه یا کرونا اعلام و از خود، سلب مسئولیت نماید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *