۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • بمب گذاری مشکوک در اردوگاه گروهک تروریستی حزب دمکرات کردستان/جمهوری اسلامی ایران نقشی در این بمب گذاری ها ندارد

بمب گذاری مشکوک در اردوگاه گروهک تروریستی حزب دمکرات کردستان/جمهوری اسلامی ایران نقشی در این بمب گذاری ها ندارد

  • ۲ دی ۱۳۹۵
  • ۷۱۸ بازدید
  • ۰

“نادر کیانی”:همانگونه که سایتهای خبری اعلام کردند،نیمه شب گذشته(۳شنبه ۳۰ آذرماه۱۳۹۵)اردوگاه گروهک تروریستی موسوم به حزب دمکرات کردستان شاخه خالد عزیزی بمب گذاری شد که در جریان این بمب گذاری که به وسیله دو موتورسیکلت به وقع پیوسته بود،تعداد زیادی از فرماندهان و پیشمرگان حزب دمکرات کردستان کشته و زخمی شدند.
به گزازش انجمن بی تاوان :منابع خبری در شمال عراق اعلام کرده اند که تا این لحظه ۷ فرمانده و کادر این گروه در جریان این بمب گذاری کشته و تعداد زیادی نیز دچار سوختگی شدید شده و راهی بیمارستان کویسنجق کویه شده اند.

علی قیطاسی از فرماندهان نظامی شناخته شده دمکرات که از اعضای دفتر سیاسی این گروه نیز بود از کشته شدگان است.

همچنین ارسلان عباس نیا اهل مهاباد

سالار باقری اهل بوکان

وهاب میرخضری اهل مهاباد

ناصر کریمی

و عدنان عبدالله از نیروهای آسایش نیز در شمار کشته شدگان قرار دارند.

این بمب گذاری در پایان مراسم شب یلدای این گروه به وقوع پیوست.

بمب ها در دو موتورسیکلت پارک شده در محل جاسازی شده بودند که به فاصله زمانی بسیار اندک از یکدیگر،یکی پس از دیگری منفجر شدند.

اما با وجود آنکه این بمب گذاری نیمه های شب اتفاق افتاد و هنوز تحقیقات ماموران اقلیم کردستان عراق در این ارتباط تازه شروع شده بود،در اقدامی قابل تامل و مشکوک،به دستور رهبری این گروه،اجساد کشته شدگان بلافاصله و تنها ساعتی پس از کشته شدن،به خاک سپرده می شوند!!

سرعت خاکسپاری کشته شدگان توجهات را به مشکوک بودن این حادثه بیشتر جلب کرده و این شائبه را به وجود آورده که این بمب گذاری،اقدامی درون گروهی بوده و با هدف به انحراف کشاندن تحقیقات مراجع ذیربط،گروه،تنها ساعاتی پس از مرگ نیروهایش،آنها را دفن می کند!

چرا که روال طبیعی در چنین حوادثی این است که ابتدا اجساد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شده و پس از گزارش هیئت تحقیق،اجازه دفن صادر می شود.

در همین ارتباط ذکر چند نکته لازم و ضروری است؛

عده ای از عناصر مرکزیت حزب دمکرات کردستان(حدک)صراحتا نسبت به برنامه ها و فعالیتهای خالد عزیزی ابراز مخالفت نموده و عنوان داشته اند،خالد عزیزی عامل جمهوری اسلامی می باشد و نهایتا این موضوع باعث بروز اختلافات شدید درون گروهی گردیده و این افراد،خالد عزیزی را ناچار به استعفا و کناره گیری از سمت خود می کنند.

با توجه به وجود دو جناح و دسته در حزب دمکرات کردستان مدتهاست،این گروه به دو دسته تقسیم شده است.

یک دسته موافق با رویکرد فعالیتهای سیاسی است و یک دسته نیز با رویکرد و فعالیتهای نظامی و مسلحانه موافق می باشند.

که در نتیجه این دو دستگی و در نهایت،جناح نظامی کار،قدرت را در دست گرفته و خالد عزیزی را کنار می زنند و حزب دمکرات کردستان(حدک)را به سمت فعالیتهای نظامی و مسلحانه سوق می دهند.

این جناح برای تحقق اهداف و سیاستهای خود،چند فاز و مرحله را طراحی و پیاده سازی می کنند.

که مرحله اول آن،کنار زدن خالد عزیزی و همچنین سیاست ایجاد بهانه برای شروع فعالیتهای نظامی و مسلحانه در کردستان ایران بوده که به نظر می رسد،انجام این بمب گذاری مشکوک و انتصاب آن به جمهوری اسلامی ایران،بهانه و محملی مناسب،برای تغییر رویکرد کنونی و شروع فعالیتهای نظامی می باشد.

مرحله دوم نیز وقوع انفجار و دفن سریع اجساد کشته شدگان است که با این کار،موجبات انحراف مسیر تحقیقات را به وجود خواهد آورند.

با این تفاسیر،،همگی نشانه ها دلیل بر ساختگی بودن این بمب گذاری می باشد.

در خصوص این بمب گذاری شائبات قابل تاملی دیگری نیز وجود دارد،

یکی از این شائبات این است که؛

چگونه ممکن است با وجود تدابیر شدید امنیتی و بازرسی های بسیار شدیدی که در مقابل درب اصلی اردوگاه وجود دارد،دو موتورسیکلت بمب گذاری شده به راحتی بتوانند وارد محوطه اصلی مراسم این گروه شوند و در مقابل رهبران و فرماندهان حزب دمکرات،بمب ها یکی پس از دیگری منفجر شوند؟؟!!

نتیجه اینکه با تحلیل و ارزیابی های صورت گرفته در این ارتباط،این شائبه قوت می گیرد که این بمب گذاری ها یک تسویه حساب درون گروهی از سوی دسته نظامی کار خالد عزیزی بوده تا به این ترتیب،حزب دمکرات کردستان تحت رهبری خالد عزیزی که موافق تعدیل فعالیتهای مسلحانه بود را به سمت و سوی فعالیتهای نظامی و تروریستی سوق دهند.

“نادر کیانی/خبرنگار حوزه بین الملل”

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین