۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • برگزاری نشست هم اندیشی رییس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی

برگزاری نشست هم اندیشی رییس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی

  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۳۶۰ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، نشست هم اندیشی رییس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این نشست نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، استاندار و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب ارتش و نیز فرمانده سپاه شهدای استان گزارشی از اقداماتی که تاکنون برای مبارزه با بیماری کرونا و رسیدگی به اقشار ضعیف استان انجام داده‌اند، ارائه کردند.

رییس جمهور همچنین در ارتباط ویدئو کنفرانسی با شرکت پاکدیس در استان آذربایجان‌غربی با توضیحات مدیر عامل این شرکت و نیز در گفت‌وگوی کوتاه با یکی از کارگران این مجموعه در جریان فعالیت‌های شبانه‌روزی این مجموعه در تولید الکل و توزیع آن در بیمارستان‌ها و کارخانه‌های تولید کننده مواد ضدعفونی کننده، قرار گرفت.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: ملت و بویژه کادر درمانی ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا با قدرت و با فداکاری به صحنه آمدند و افتخار آفریدندو همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز به  این نکته بسیار مهم در دوران دفاع مقدس اشاره داشتند، این افتخار آفرینی ها، ایثارها و فداکاری ها باید در تاریخ ثبت شود و ماندگار بماند.

مدیریت مسئولان در مبارزه با کرونا مایه مباهات است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی نیز در ادامه این نشست گفت: مدیریت مسئولین در صحنه مبارزه با این بیماری افتخارانگیز و برای هر ایرانی مایه افتخار و مباهات است که مسولین آن تمام فکر و ذکرشان رفع مشکلات آحاد جامعه است.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی با قدردانی از پیگیری‌ها و مدیریت دولت در صحنه مبارزه با کرونا، اظهار کرد: اینگونه اعمال دولت را تاسی به راه و روش اهل بیت عصمت و طهارت می‌دانم.

وی تصریح کرد: مدیریت مسئولین در صحنه مبارزه با این بیماری افتخارانگیز و برای هر ایرانی مایه افتخار و مباهات است که مسولین آن تمام فکر و ذکرشان رفع مشکلات آحاد جامعه است.

کمک ۴۵ میلیارد تومانی به خیرین آذربایجان‌غربی برای مقابله با کرونا

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این نشست با اشاره به اهتمام جدی مردم و مسئولان در مقابله با کرونا از حمایت و همراهی نماینده ولی‌فقیه، ائمه جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی و خیرین و رسانه‌ها و نیز سازمان‌های مردم نهاد قدردانی و اظهار کرد: تاکنون ۳۵ جلسه ستاد استانی برگزار شده که از مجموع ۲۵۰ مصوبه این ستاد ۹۸ درصد عملیاتی شده است.
وی گزارشی از تلاشهای روحانیت، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم‌پزشکی و خیرین ارائه داد و تصریح کرد: اقدامات انجام یافته از سوی دستگاه‌های مختلف منجر به دستاوردهای خوبی در کنترل بیماری شده است.

محمدمهدی شهریاری ادامه داد: در غربالگری کرونا ۱۰۰درصد جمعیت تحت پوشش مورد ارزیابی قرار گرفتند و در مرحله دوم نیز تاکنون ۵۰ درصد جمعیت تحت سنجش قرار گرفته‌اند.

وی گفت: تا به امروز ۱۲ هزار و ۴۵۰ مورد نمونه‌گیری انجام شده که از این تعداد ۴ هزار و ۵۵۲ مورد بستری مشکوک و مثبت بوده و یک هزار و ۸۵۷ مورد بستری مثبت بوده‌اند.

شهریاری افزود: از مجموع نمونه‌گیری‌ها یک هزار و ۵۱۱ مورد مثبت سرپایی، ۳ هزار و ۳۶۸ مورد مثبت سرپایی و بستری بوده و ۱۸۵ نفر از بر اثر کرونا جان باخته‌اند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: وضعیت استان در آمار بهبود یافتگان و نسبت فوتی‌ها به موارد مثبت در قیاس با میانگین کشوری بسیار پایین‌تر است به نحوی که ۹۹.۵ درصد مبتلایان بهبود یافته و نسبت فوتی‌ها به موارد مثبت ۵.۴۹ درصد و کمتر از میانگین کشوری است.

شهریاری تصریح کرد: خیرین استان ۴۵ میلیارد تومان به امر مبارزه با کرونا کمک کرده‌اند که از این میزان ۲۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای بسته های معیشتی کمک کرده‌اند.

وی گفت: ۲۵ هزار نفر در سامانه بیکاری ثبت نام کرده اند که ۱۷ هزار و ۸۰۰ مورد شامل دریافت بیمه بیکاری می شوند.

شهریاری خاطرنشان کرد: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته از خسارت‌های کرونا بر اقتصاد استان ، انتظار می‌رود دولت نگاه ویژه‌ای برای جبران این خسارت‌ها به استان داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین