۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • برنامه آمریکا، مصر و امارات برای حمایت از گروهک تروریستی پ.ک.ک در عراق

برنامه آمریکا، مصر و امارات برای حمایت از گروهک تروریستی پ.ک.ک در عراق

  • ۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۷۵۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، در گزارش روزنامه «خبر ترک» آمده است: ایالات متحده آمریکا که علنا در سوریه تجهیزات نظامی در اختیار پ.ک.ک قرار می دهد، همزمان با آغاز عملیات نظامی ترکیه در منطقه «هفتانین»، یادداشتی حاوی مختصات ۱۲ منطقه در هاکورک و هفتانین را در اختیار مقامات ترکیه قرار داد و از آنها خواست تا از پرواز هرگونه پهپاد شناسایی ترکیه بر فراز این مناطق یا انجام عملیات نظامی علیه آنها خودداری کنند.

در این گزارش که در پایگاه خبری «عربی ۲۱» به زبان عربی بازنشر یافت، آمده است که ۱۰ مختصات از ۱۲ مختصات ذکر شده در شمال عراق است و دو مختصات در داخل مرزهای ترکیه است.

به نوشته این روزنامه، آمریکا دلیل این درخواست را حضور نظامیان خود در مناطق مشخص شده می داند. این در حالی است که رسما هیچ نیروی آمریکایی  در مرزهای منطقه دهوک حضور ندارد. لذا این سوال پیش می آید که نیروهای آمریکایی در مرزهای ترکیه چه می کنند؟ اگر آمریکا در این مناطق نیرویی ندارد، آن دسته از عناصر پ.ک.ک که آمریکا می خواهد با جلوگیری از پرواز پهپادهای ترکیه و عملیات های نظامی در این مناطق، از آنها حمایت کند، چه کسانی هستند؟

در ادامه این گزارش با لحنی تمسخر آمیز آمده است: شاید نیروهای آمریکا که در شمال عراق بدون هیچ نقشه راهی به سر می برند، راه خود را گم کرده اند…به هر حال مقامات ترکیه هیچ توجهی به این مختصات های ذکر شده نکردند و  عملیات ها ادامه دارد و پهپادهای ترکیه بر فراز این مناطق، همچنان پرواز می کنند.

در این گزارش آمده است: ایالات متحده آمریکا رویای آن را در سر دارد که گروه تروریستی پ.ک.ک نه تنها در سوریه که در عراق نیز به عنوان یک نیروی تاثیرگذار باقی بماند . ضمن اینکه اعضای این گروه به راحتی در مناطق مورد منازعه میان بغداد و اربیل  مربوط به ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق تردد می کنند.

نویسنده در ادامه ادعا می کند که دولت عراق طی دو هفته گذشته، دو بار مذاکراتی با سران گروه تروریستی پ.ک.ک درباره منطقه «المخمور» در شمال این کشور داشته است و ایالات متحده که به عنوان یک سپر از پ.ک.ک در سوریه حمایت می کند، موضعی مشابه در قبال این سازمان در عراق اتخاذ کرده است.

در این گزارش آمده است که اخیرا مصر و امارات نیز به صف سیاست آمریکا در قبال پ.ک.ک در عراق پیوسته اند و دیدار چهار ساعته اخیر مشاور امور سیاسی امارات در بغداد و کنسول گری قاهره در اربیل با مسئولان پ.ک.ک در نزدیکی استان «سلیمانیه» در همین راستا است. ضمن اینکه حمایت نظامی و مالی که این کشورها از پ.ک.ک انجام می دهند بالا و غیرقابل کتمان است.

گفته می شود که آنکارا پس از به دست گرفتن کنترل منطقه «هافتانین»، به دنبال ایجاد یک منطقه امن و حائل به عمق ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در داخل مرزهای عراق است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *