۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • “برخی گروه تروریستی و جنایتکار پ.ک.ک را حواریون صلح می‌دانند”

“برخی گروه تروریستی و جنایتکار پ.ک.ک را حواریون صلح می‌دانند”

  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۵
  • ۳۰۱ بازدید
  • ۰

معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد برخی کشورها علی رغم حمایت مسلحانه از گروه تروریستی و جنایتکار «پ.ک.ک»، آن را به عنوان حواریون صلح به افکارعمومی جهان معرفی می‌کنند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از آناتولی ، نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر و سخنگوی دولت ترکیه، صبح امروز در جمع سردبیران خبرگزاری آناتولی با اشاره به این‌که گروه تروریستی پ.ک.ک بیشترین حمایت در طول تاریخ خود را از کشورهای دیگر دریافت کرده است، گفت: برخی ‌ها این گروه تروریستی مسلح، قاتل، بی رحم را به عنوان حواریون صلح به افکار عمومی جهان معرفی می‌کنند.

وی با بیان این‌که مسئله گروه تروریستی پ.ک.ک تنها چند هزار شبه نظامی که با آنها مواجهیم نیست، بلکه مسئله بقای ترکیه است، اظهار داشت: ” بنابراین قاطع و مصمم با این مسئله مقابله می کنیم. امیدوارم که زودتر به نتیجه برسیم. اما نمی توان تاریخی مشخص کرد و گفت که دقیقا این مسئله کی به پایان می رسد”.

معاون نخست وزیر ترکیه در ادامه تاکید کرد: “ما وظیفه داریم از دولت و ملت محافظت و پاسداری کنیم. نباید هیچ کس را به ناحق متهم کرده و به حقوق شخصی او حمله کنیم. مقابله با گروه گولن مطابق با قانون اساسی انجام می شود؛ مانند مقابله با گروه تروریستی پ.ک.ک. در مورد اتمام این قضیه هم نمی توانم تاریخ بدهم”.

کورتولموش در مورد سخنان کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق نسبت به خانم سما رمضان‌اوغلو وزیر خانواده و سیاست های اجتماعی اظهار داشت: “این سخنان مغایر حقوق بشر، ادب سیاست، انسانیت، و وجدان بوده و حاوی تبعیض جنسیتی است. او باید نگرش خود را تغییر دهد. وگرنه این اشتباه به پایان زندگی سیاسی وی منجر خواهد شد”.

وی درمورد تدوین قانون اساسی جدید ترکیه گفت: “مرحله نگارش قانون اساسی به پایان رسیده و در مرحله تدوین آن هستیم. این خواسته و تقاضای مردم است و قصد تحمیل یک متن را به مردم نداریم. ما بر این باوریم که ترکیه به این مرحله رسیده و ان شاء الله نتیجه خواهیم گرفت”.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین