۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • برای حذف پ.ک.ک از عراق و اقلیم کردستان باید تصمیم سیاسی گرفته شود

برای حذف پ.ک.ک از عراق و اقلیم کردستان باید تصمیم سیاسی گرفته شود

  • ۱ مهر ۱۴۰۲
  • ۱۰۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یکی از اعضای کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق می گوید که برای پایان دادن به حضور گروه تروریستی کارگران کردستان (پ.ک.ک) در اراضی عراق و اقلیم کردستان،نیاز به یک تصمیم سیاسی وجود دارد. زیرا پ.ک.ک عامل نقض مستمر حاکمیت عراق و اقلیم کردستان توسط کشورهای همسایه است. وی همچنین از کمیته تحقیق خواست تا قبل از گم شدن مدارک، به سرعت از فرودگاه عربت بازدید کنند.

سه روز از حمله به فرودگاه عربت می گذرد که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از اعضای آژانس ضد تروریسم اتحادیه میهنی کردستان و تعدادی ناشناس که اکثر آنها متعلق به پ.ک.ک هستند. اما از صحت وقایع و جزئیات علت و نحوه حمله به فرودگاه اطلاعی در دست نیست و معلوم نیست و اطلاعات ارائه شده از سوی آژانس مبارزه با تروریسم اتحادیه میهنی کردستان کامل و ناشناخته است.

مریوان قرنی، عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق در گفت وگو با باسنیوز درباره تشکیل کمیته تحقیق در مورد بمباران فرودگاه عربت گفت: تسریع در تشکیل کمیته تحقیق و بررسی برای جلوگیری از این موضوع بسیار مهم است.آنها باید کار خود را با جمع آوری شواهد در مورد بمب گذاری و طرف های درگیر شروع کنند.» و افرادی که در صحنه حادثه بودند و شناسایی شدند.

وی افزود: کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق درباره تشکیل کمیته ای برای بررسی این حادثه بحث و تبادل نظر کرد و باقی مانده است اعضای کمیته تعیین شوند و تاریخ بازدید از محل حادثه مشخص شود و ممکن است هفته آینده شروع شود.

مریوان قرنی درباره حضور گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در سلیمانیه و محل حادثه گفت: حضور گروه کارگران کردستان در عراق و اقلیم کردستان بخشی از تخلفات خارجی است و اکنون پ‌ک‌ک. خود را به عنوان آلترناتیو حکومت اقلیم کردستان معرفی می کند و همین امر باعث می شود کشورها حاکمیت عراق و اقلیم کردستان را نقض کنند.در غیر این صورت دلیل دیگری برای حمله به ما نخواهند داشت.»

وی گفت: «گروه تروریستی کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) نه تنها تهدید امنیتی برای عراق است، بلکه از جنبه‌های دیگر نیز مشکلاتی ایجاد می‌کند، زیرا صدها روستا در اقلیم کردستان بازسازی نشده‌اند و صاحبان آن‌ها نمی‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی افزود: عراق با ترکیه مشکل آب دارد و این مشکل به حضور گروه تروریستی کارگران کردستان نیز مرتبط است، زیرا ترکیه از آب به عنوان کارت فشار برای جلوگیری از حمله پ ک ک به ترکیه از داخل مرزهای عراق استفاده می کند.

وی در پایان گفت: در عراق احزاب زیادی وجود دارند که با حضور گروه تروریستی کارگران کردستان در داخل مرزهای ما مخالف هستند، اما هیچ تصمیمی علیه حضور آنها گرفته نشده است، موضوع فقط مطرح شده است، اما باید تصمیم سیاسی اتخاذ شود و راه حلی برای این مشکل پیدا شود».

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین