۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • برادر بیگلر یوسفی عضو سابق پ.ک.ک/پژاک : قاتلان، معتادان و مجرمان فراری عناصر تشکیل دهنده گروهک هستند

برادر بیگلر یوسفی عضو سابق پ.ک.ک/پژاک : قاتلان، معتادان و مجرمان فراری عناصر تشکیل دهنده گروهک هستند

  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹
  • ۷۲۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، بیگلر یوسفی از اهالی شهرستان ارومیه می باشد که در سال ۹۱ به گروهک تروریستی پ.ک.ک/پژاک ملحق شده و در سال ۹۷ به اذعان رسانه های تروریست ها در منطقه خاکورک کشته شده است.

بیگلر یوسفی فرزند فرزنده متولد سال ۵۴ بوده و در منطقه سرو ارومیه به دنیا آمده است.

با مشاهده تصویر بیگلر می توان حدس زد که او سن بالایی داشته است.اما این سوال در ذهن هر بیننده ای ایجاد می شود که چگونه ممکن است فردی با این سن و سال به صفوف تروریست ها ملحق شده باشد.

گفت و گوی کوتاه ما با آقای ادریس یوسفی یکی از برادران بیگلر هم به رسیدن جواب سوالاتمان کمک می کند و هم ابهامات دیگری را هم در ذهنمان ایجاد می کند.

آقا ادریس که از افراد شناخته شده محل زندگی اش می باشد متاسفانه از برادرش بیگلر حتی بعد از مردنش هم گلایه می کند.

او می گوید بیگلر از همان ابتدا متاسفانه راه زندگی اش را درست انتخاب نکرد و مردنش هم متاسفانه با بدنامی و تباهی توام شده است.

آقای ادریس می گوید بیگلر بعد از خدمت سربازی تصمیم می گیرد برای خودش کار و باری به راه اندازد اما از بد حادثه راه کج را در پیش می گیرد و هوس رفتن یک شبه ره صدساله را می کند.هرچند فقدان پدر هم از همان اوان کودکی مزید بر علت می شود.

بیگلر بعد از سربازی با ترغیب تعدادی از دوستانش عازم شرق کشور می شود و در یکی از شهرهای شرقی به جرم قاچاق مواد مخدر دستگیر شده و به ده سال زندان محکوم می شود.

ده سال زندان کافی بود تا بیگلر به بدترین حالت ممکن دچار اعتیاد شده و زندگی اش را به تباهی بکشاند.

به گفته آقا ادریس بیگلر در سال ۹۱ بعد از تحمل ۱۰ سال حبس از زندان آزاد می شود و همان سال آخرین باری می شود خانواده بیگلر را می بینند.

اعتیاد خانمان سوز عقل و غیرت و اراده را از بیگلر گرفته و برای اخرین بار در سال ۹۱ از خانه خارج می شود.

پیگیری ها و تلاش های خانواده نیز برای یافتن بیگلر راه به جایی نمی برد و بیگلر کم کم به فراموشی سپرده می شود.

تا اینکه بعد از ۶ سال یکی از آشنایان به خانواده وی اطلاع می دهد که تصویر بیگلر در رسانه های گروهک تروریستی پ.ک.ک / پژاک دیده شده و او چند ماه قبل کشته شده است.

آقا ادریس می گوید اینکه بیگلر خودش نخواست راه زندگی درست را در پیش بگیرد و آخرهم اینچنین ترک دنیا کرد مسئولیتش با خودش است.

اما سوالی که برای من و بقیه کردها بوجود می آید این است که چگونه است که تروریست های پ.ک.ک با ادعای آنچنانی تعدادی افراد معتاد و مجرم و قاتل را دور هم جمع کرده اند و می خواهند به اصطلاح برای کردها آزادی به بار اورند؟!

خب معلوم است هیچ انسان عاقل و بالغ و سالمی که کمی حسابگر است به تروریست ها ملحق نمی شود.

سران گروهک خودشان هم می دانند که افراد عاقل و تحصیل کرده و متعهد هرگز به آن ها اعتمادی ندارند و ماهیت آن ها سال هاست که برای همگان آشکار شده است.

قبلا هم در یکی از روستاهای اطراف فردی بود که بعد از قتل پدرش متواری شده و آخر سرهم از صفوف پ.ک.ک و پژاک سردرآورده بود و بر اثر انجام یک عملیات تروریستی انتحاری کشته شده بود.

فقط افراد معتاد و قاتل و کسانی که بذهکار هستند به عضویت چنین گروه هایی در می آیند و فریب می خوردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *