۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • (باسنیوز) تهدید بزرگ پ.ک.ک برای سلیمانیه و اتحادیه میهنی کردستان را فاش می کند

(باسنیوز) تهدید بزرگ پ.ک.ک برای سلیمانیه و اتحادیه میهنی کردستان را فاش می کند

  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۱
  • ۳۳۲ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : در طول سه سال گذشته، درگیری بین پ‌ک‌ک و ترکیه در اقلیم کردستان عراق به شدت ادامه دارد، به‌طوری که ارتش ترکیه به دلیل حضور جنگجویان گروه تروریستی(پ‌ک‌ک) در اقلیم کردستان، چندین بار روستاها را بمباران کرد.
هفته گذشته ارتش ترکیه روستای توتقلی در منطقه چمچمال استان سلیمانیه را بمباران کرد که در نتیجه آن دو غیرنظامی و سه تروریست پ.ک.ک کشته شدند، اما پ.ک.ک حمله ارتش ترکیه به این منطقه را تکذیب کرد.
ناظران سیاسی می گویند که پ.ک.ک به ارتش ترکیه برای بمباران اراضی اقلیم کردستان عراق بهانه می دهد و این نیرو را نیروی خطرناکی در خاک اقلیم کردستان می دانند و معتقدند که پ.ک.ک به فاجعه و دردسر مردم کرد تبدیل شده است. روستاها بمباران شده اند، صدها روستا تخلیه شده و هزاران خانواده آواره شده اند.
پ.ک.ک بر روستاهای شارباژیر فشار آورده است
عناصر(پ‌ک‌ک) مقرهای نظامی در شهرستان ماوات، شرب‌اژیر و روستای گلاله مرز شارباژیر دارند و خودروهای این گروه دائماً در روستاهای منطقه تردد می‌کنند و ایست‌های بازرسی موقت نظامی ایجاد می‌کنند. در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰، ارتش ترکیه ساحل کونه ماسی در سلیمانیه را بمباران کرد و تعدادی از غیرنظامیان را کشت.
رهبران پ ک ک در کوه ازمر
اگرچه اتحادیه ملی کردستان چندین سال است که به پ‌ک‌ک اجازه داده است تا فعالیت‌های سیاسی و مدنی خود را در سلیمانیه انجام دهد، اما پ‌ک‌ک از این فرصت استفاده کرده و سازمان‌های خود را در حومه سلیمانیه گسترش داده است، زمانی که رهبران پ‌ک‌ک از قندیل وارد سلیمانیه می‌شوند. و مکان های دیگری که پایگاه گروه شده اند، آشکارا در بازارها و اماکن عمومی تردد می کنند.
از این رو ارتش ترکیه از این فرصت استفاده کرده و بارها فعالان این گروه را به ویژه برای بمباران کوه ازمار که در مرکز سلیمانیه قرار دارد، هدف قرار داده است. در ۱۵ اکتبر ۲۰۱۹، دو کادر ارشد (پ‌ک‌ک) به نام‌های جمیل و دمحات به کوه ازمار، منطقه‌ای توریستی رفتند، اما در عصر همان روز، هر دو کادر توسط یک پهپاد در میان غیرنظامیان کشته شدند.
پ‌ک‌ک در حال حرکت در خیابان‌ها علیه PUK است
اتحادیه ملی کردستان ترجیح داده در برابر ظلم و ستم گروه تروریستی مانند پ.ک.ک که به صورت برنامه ریزی شده خیابان های استان سلیمانیه را از طریق سازمان های مخفی خود کنترل کرده و علیه این گروه تظاهرات می کند، سکوت کند.
سازمان های پ.ک.ک بارها آشکارا از هواداران خود برای شرکت در تظاهرات سلیمانیه دعوت کرده اند، سازمان های پ.ک.ک تعدادی از دفاتر خدمات و مقرهای حزب را به آتش کشیده اند که از هواداران پ.ک.ک هستند.
پ ک ک سلیمانیه را به پایگاه تبدیل کرده است
تشکیلات پ.ک.ک در سلیمانیه به حدی گسترش یافته است که اگر اتحادیه میهنی کردستان به خود کمک نکند، ممکن است در آینده پ.ک.ک کنترل سلیمانیه را به دست بگیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رهبران پ.ک.ک از نهضت آزادی نزدیک به پ.ک.ک خواسته اند تا برای تظاهرات یا تجمعات اعتراضی در سلیمانیه فراخوان داده و هواداران خود را برای شرکت در تظاهرات و نقش آنها در تظاهرات سلیمانیه اطلاع دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین