۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بازداشت ۲۰۰۰ عضو و اعدام ۶۵ کادر بلندپایه پ.ک.ک به بهانه جاسوسی برای میت ترکیه

بازداشت ۲۰۰۰ عضو و اعدام ۶۵ کادر بلندپایه پ.ک.ک به بهانه جاسوسی برای میت ترکیه

  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
  • ۵۲۳ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : مبارزه مصمم ترکیه علیه تروریسم دامن پ ک ک را شعله ور کرده است. به طوری که آنها شروع به جستجوی عوامل در داخل سازمان کردند. مدیران ارشد پ.ک.ک بیش از ۲۰۰۰ نفر را به این دلیل که مامور MIT هستند بازداشت کردند. در حالی که سازمان تروریستی ۶۵ نفر را در فرآیندی که «عملیات سوگند» نامید اعدام کرده است.دوران کالکان دستور اعدام را صادر کرد.

عملیات موثر MIT و TAF و انهدام شخصیت های مهم باعث هرج و مرج گسترده و درگیری داخلی در سازمان تروریستی پ.ک.ک شد.بیش از ۲۰۰۰ نفر در مناطق حسکه، رقه، دیرالزور، قامشلی، منبچ، یاروبیه، تبکا و راس العین به بهانه جاسوسی برای MIT بازداشت شدند. این سازمان تروریستی در فرآیندی که «عملیات سوگند» نامیده شد، ۶۵ نفر را کشت. صدها نفر که بستگانشان بازداشت شده بودند به مقر این سازمان رفتند و خواستار آزادی اعضای خانواده ربوده شده خود شدند. معلوم شد که ۱۶ نفر از افراد ربوده شده توسط پ.ک.ک روزنامه نگاران شاغل در منطقه هستند.

حکم اعدام دسته جمعی و بازداشت شخصیت های ارشد این سازمان توسط دوران کالکان رهبر پ ک ک در ۲۸ ژوئیه صادر شد. معلوم شد که قندیل از شاهین چیلو و محمود هیدرو هم می خواست دفاع کند. در میان اعدام شدگان پ‌ک‌ک می‌توان به مقامات اطلاعاتی، شورای نظامی و شورای محلی اشاره کرد که به ساختار سوریه این سازمان منصوب شده‌اند.

فرهاد شامی، به اصطلاح سخنگوی سوری سازمان پ.ک.ک سوریه اعلام کرد که اطلاعات ترکیه یک شبکه بسیار قوی در منطقه ایجاد کرده و آنها عملیات تخریب این سازه را آغاز کرده اند. ارگان رسانه ای این سازمان پس از این بیانیه مجموعه ای از فیلم های اعترافات را منتشر کرد. محمد هوسو، فعال کرد حسکی توضیح داد که این حادثه به نمایش ارعاب و قدرت برای مردم منطقه تبدیل شد، در حالی که از سوی دیگر به یک رویارویی درون سازمانی و اعدام تبدیل شد.

محمد هوسو این اطلاعات را به اشتراک گذاشت که ۲۰ نفر از اعضای پ ک ک در میان کشته شدگان هستند و تعدادی از کشته شدگان به رودخانه فرات انداخته شده اند. حمزه ناصر، نماینده سابق پارلمان رقه گفت که افراد ربوده شده و کشته شده بیشتر از حومه دیرالزور و منطقه رقه بودند. یاروبیه، کامیشلی، حسکه، تل تمیر و رسولاین شهرک های دیگری هستند که توسط پ.ک.ک وحشت زده شده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین