۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازداشت یک تروریست پ.ک.ک در فرانسه

  • ۲۲ آذر ۱۳۹۹
  • ۴۴۹ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، دومینیک ریزت٬ روزنامه نگار و پلیس پزشکی قانونی فرانسه اعلام کرد یک شهروند این کشور که درحال برنامه‌ریزی برای یک اقدام تروریستی بوده و پیشتر نیز با گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ همکاری داشته٬ در عملیات پلیس فرانسه شناسایی و بازداشت شد.

به گفته وی در همین راستا مقادیرس بمب دست‌ساز و دیگر مواد از ۹ نفر در منطقه تولوز پاریس کشف و ضبط شده است.

ریزت با بیان اینکه بازداشت شدگان در اظهارات خود اعتراف کردند که “در حال کار بر روی یک طرح اقدام خشن و تروریستی علیه پلیس بودند” گفت: در میان افراد دستگیر شده، فلورینت دی شهروند فرانسوی نیز حضور دارد که پیشتر در صف پ.ک.ک/ی.پ.گ جنگیده است.

وی با اشاره به اینکه این تروریست فرانسوی پس از ۱۰ سال جنگ برای پ.ک.ک/ی.پ.گ در سال ۲۰۱۸ به فرانسه بازگشته، اظهار داشت: پلیس فاش کرد که او نیز در حال آماده سازی اقدامی تروریستی در کشور بوده است.

این روزنامه‌نگار فرانسوی تصریح کرد: فلورینت دارای اطلاعات نظامی بوده و همچنین توانایی آموزش ساخت بمب و ارائه آموزش نظامی به دیگران را داشته است. در کامیون وی نیز مقادیری لوزام مورد نیاز برای تولید تولید جلیقه‌ کشف شده است.

گفتنی است اداره کل امنیت داخلی فرانسه روز سه شنبه اعلام کرده بود که ۹ نفر حدود ۳۰ ساله به ظن برنامه‌ریزی برای اقدام در مناطق تولوز و دورگون پاریس بازداشت و ۷ نفر از آنها به دادگاه فرستاده شده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین