۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • بازتاب اعلام خبر عقب نشینی پ.ک.ک در رسانه های جهان

بازتاب اعلام خبر عقب نشینی پ.ک.ک در رسانه های جهان

  • ۷ اردیبهشت ۱۳۹۲
  • ۳۴۶ بازدید
  • ۰

اغلب رسانه های مشهور غربی و عربی خبرنگاران خود را برای پوشش کنفرانس مطبوعاتی مراد قاراییلان رییس شورای رهبری پ.ک.ک به قندیل فرستادند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : به نقل از روزنامه وطن ترکیه، برگزاری کنفرانس مطبوعاتی مراد قاراییلان رییس شورای رهبری پ.ک.ک و اعلام زمان نهایی عقب نشینی خروج نیروهای این حزب از ترکیه، از سوی بسیاری از رسانه های جهان مورد ارزیابی قرار گرفت. از صبح دیروز اغلب رسانه های مشهور غربی و عربی خبرنگاران خود را برای پوشش کنفرانس مطبوعاتی مراد قاراییلان رییس شورای رهبری پ.ک.ک به اربیل فرستادند و کاروان خبرنگاران، ساعت ۶ بامداد به وقت محلی اربیل، به سوی قندیل به راه افتادند.
خبرنگاران در ساختمان مرکزی شهرداری قندیل مورد استقبال نمایندگان پ.ک.ک قرار گرفته و پس از صرف نهار به سوی مواضع کوهستانی قندیل حرکت کردند اما انتشار خبر پرواز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز قندیل، سران پ.ک.ک را نگران کرده و این موضوع، کنفرانس را ۲ ساعت به تعویق انداخت و محل برگزاری نشست مطبوعاتی مراد قاراییلان دو بار تغییر داده شد.
الجزیره: هزاران نفر از افراد شاخه نظامی پ.ک.ک در حالی از ترکیه عقب نشینی می کنند که هنوز هم حکومت ترکیه خواهان خروج بدون سلاح و مهمات آنهاست و مراد قاراییلان این موضوع را حساس و مهم دانست.
رویترز: نظامیان کُرد که از ده ها سال پیش در برابر ارتش ترکیه می جنگند در راستای توافقات اوجالان و سرویس اطلاعاتی میت، به سوی شمال عراق عقب نشینی می کنند.
آسوشیتدپرس: عصیان گران کُرد که از سی سال پیش با ارتش ترکیه می جنگند و درگیری های آنان منجر به کشته شدن هزاران نفر شده، به سوی شمال عراق عقب نشینی می کنند و مراد قاراییلان اعلام کرده که این افراد سلاح و مهمات خود را در حین عقب نشینی به همراه خواهند دداشت.
خبرگزاری فرانسه: مراد قاراییلان رییس شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد که عصیان گران کُرد در چهارچوب توافق با آنکارا در هشتم ماه می به سوی شمال عراق عقب نشینی خواهند کرد.
بی.بی.سی: مراد قاراییلان فرمانده نظامی پ.ک.ک اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای پ.ک.ک به سرعت صورت خواهد گرفت. محل اجتماع اولیه روزنامه نگاران خارجی و ترکیه ای اربیل بود، تلفن های همراه را زا آنان گرفتند و به تجهیزات پخش زنده تلویزیونی نیز اجازه ورود به قندیل داده نشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین