۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ایجاد پایگاه نظامی مشترک اتحادیه میهنی و حزب دمکرات در منطقه ورتی استان اربیل برای مقابله با اقدامات پ.ک.ک

ایجاد پایگاه نظامی مشترک اتحادیه میهنی و حزب دمکرات در منطقه ورتی استان اربیل برای مقابله با اقدامات پ.ک.ک

  • ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
  • ۳۸۷ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، سایت خبری روژ نیوز نزدیک به گروه تروریستی پ.ک.ک، در خبری گزارش داد که دو حزب اتحادیه میهنی (یکیتی) و حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) بر سر ایجاد پایگاه نظامی مشترک در منطقه زینی ورتی واقع در ۱۱۰ کیلومتری شمال شهر اربیل و شامل ۲۰ منطقه روستانشین به توافق رسیده اند.

این در حالی است که این منطقه به عنوان منطقه ای که نیروهای دو طرف بر سر آن دچار اختلاف هستند شناخته شده و طی هفته های گذشته تنش هایی میان نیروهای پارتی  و یکیتی در زینی ورتی روی داد.

تشدید تنش و اختلاف میان پارتی و یکیتی در این منطقه که سابقه آن به سال های گذشته بازمی گردد؛ با ممانعت نیروهای پارتی از ورود برخی از مالکین باغ و مزارع اطراف ورتی به این منطقه که ساکن رانیه هستند، تحت عنوان قرنطینه کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس آغاز شد؛ زیرا میان افرادی که از ورود آنان به ورتی ممانعت به عمل آمد، برخی از مقامات و نیروهای یکیتی نیز وجود داشتند.

اما علیرغم تنش های روی داده دو طرف در نهایت در مورد ایجاد پایگاه مشترکی که محل استقرار نیروهای دو حزب باشد به توافق رسیده و براساس خبر تیپ پیاده ۷ سوران در این منطقه که شامل نیروهای مشترک اتحادیه میهنی و  حزب دمکرات و تحت فرمان و نظارت وزارت پیشمرگ است، در این پایگاه مستقر می شود.

روز نیوز گزارش داده که نیروهای مذکور در حال حاضر۱۵  محل اسکان را در این منطقه ایجاد کرده و ماشین آلات سنگین در حال کار برای آماده سازی محل و ساخت سنگر و مواضع نیروهای تیپ پیاده ۷ سوران هستند.

لازم به ذکر است که منطقه زینی ورتی در استان اربیل، میان کوه کاروخ و قندیل واقع شده و جزو مناطقی است نیروهای گروه تروریستی پ.ک.ک، در آن مستقر بوده و فعالیت دارند و در زمان جنگ داخلی میان پارتی و یکیتی نیز بخشی از آن تحت کنترل یکیتی و بخشی نیز تحت کنترل پارتی بوده و اکنون اختلافات و تنش های دو حزب در این منطقه ادامه دارد.

روژ نیوز در خبر خود اشاره کرده که ناظران در اقلیم، ایجاد پایگاه پارتی و یکیتی در ورتی و نزدیک مواضع  گروه تروریستی پ.ک.ک، را برنامه ای از جانب ترکیه برای اقدام علیه پ.ک.ک و محدود کردن فعالیت تروریست های پ.ک.ک، می دانند که پارتی و یکیتی نیز با آن همراهی می کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *