۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اگر ترکیه اقدام نکند، پ.ک.ک قوانین خود را اعلام می کند

اگر ترکیه اقدام نکند، پ.ک.ک قوانین خود را اعلام می کند

  • ۱۶ مهر ۱۳۹۲
  • ۱۹۹ بازدید
  • ۱

فرمانده ی نیروهای شاخه ی نظامی پ.ک.ک به دولت اردوغان هشدار داده و خواستار اقدام جدی در روند مذاکرات صلح شد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از فرات نیوز (ارگان رسانه ای پ.ک.ک) مراد قاراییلان فرمانده ی نیروهای شاخه ی نظامی این حزب دیروز در خصوص مذاکرات صلح اعلام کرد:« متاسفانه دولت اردوغان برای پیشرفت روند مذاکرات گام اساسی، امیدوار کننده و اطمینان بخش برنداشته و به همین خاطر در حال حاضر به مقطع حساسی رسیده ایم و اگر این روند به پایان برسد و یا موقعیت فعلی به هم بخورد، مقصر اصلی آن حکومت ترکیه و حزب عدالت و توسعه خواهد بود. البته ما قصد نداریم آتش بس موجود را به هم بزنیم اما نیروهای مسلح ترکیه در چند منطقه دست به عملیات جستجو و حمله به مناطق مرزی و کوهستانی زده اند که ما تاکنون به آنها پاسخ نداده ایم و قاعدتا اگر واکنش نظامی نشان دهیم، مذاکرات به پایان خواهد رسید. بنابریان دولت باید دقت کند و در این حوزه حساسیت های لازم را در نظر داشته باشد. اگز حکومت ترکیه طی ماه های اخیر اقدامات لازم را انجام می داد، عقب نشینی نیروهای ما تا پایان ماه جاری میلادی به پایان می رسید اما با تعلل و وقت کشی های دولت، ما نیز عقب نشینی را متوقف کردیم. من لازم می دانم که بر این موضوع مهم تاکید کنم که عقب نشینی نیروهای ما از دریای سیاه و کوهستان توروس و حرکت آنان به سوی مناطق اقلیم کردستان عراق، مطلقا اقدام ساده ای نبوده و دولت باید قدر این زحمات ما را می دانست.»
وی در ادامه افزود:« دولت ترکیه یا باید قوانین مورد نیاز را وضع کرده و در حوزه ی مذاکرات گام جدی بردارد و یا این که بدانند پ.ک.ک قوانین خود را وضع خواهد کرد. اگر کردها نتوانند اداره ی مناطق خود را به دست بگیرند، حل معضلات چگونه امکان پذیر خواهد شد؟ اگر زبان کردی در کردستان به عنوان زبان رسمی دوم تدریس نشود، مذاکرات چگونه به فرجام خواهد رسید؟ »
قاراییلان در پایان به این موضوع اشاره کرده که اوجالان خواهان تبدیل شدن سطح گفتگوهای کنونی به مذاکرات جدی با حضور یک نهاد داور و میانجی، وضع قوانین جدید و اتخاذ تصممیات حکومتی بر اساس مذاکرات و تغییر شرایط وی شده است.

قبلی «
بعدی »

۱ دیدگاه

  1. دوست عزیز از سایت بسیار پر محتوایتان کمال قدردانی دارم
    در پناه حق یا علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین