۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوکراین قصد داشت از طریق پ‌ک‌ک به روسیه در سوریه حمله کند

اوکراین قصد داشت از طریق پ‌ک‌ک به روسیه در سوریه حمله کند

  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۱۲۹ بازدید
  • ۰

روزنامه واشنگتن پست نوشت که بر اساس اسناد فاش شده پنتاگون، اوکراین قصد دارد از طریق سازمان تروریستی PKK/YPG به نیروهای روسیه در سوریه حمله کند.

به گزارش انجمن بی تاوان، روزنامه واشنگتن پست نوشت: در اسناد فاش شده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر این که اطلاعات نظامی اوکراین قصد دارد از طریق سازمان تروریستی پ.ک.ک/YPG تحت کنترل نیروهای آمریکایی در سوریه حمله ای مخفیانه علیه نیروهای سوریه انجام دهد.

اخبار این روزنامه، بر اساس اسناد فاش شده، شامل جزئیاتی از طرح های حمله و چگونگی ادامه روند در صورت عدم توقف عملیات، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی بود.

در این اسناد ادعا شده بود که افسران اطلاعات نظامی اوکراین قصد داشتند از طریق این گروه ها با آموزش شبه نظامیان PKK/YPG در شمال سوریه حملات را انجام دهند تا از هرگونه ارتباط با دولت در حمله احتمالی به روسیه جلوگیری کنند.

این طرح ها همچنین شامل حملات هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به نیروهای واگنر روسی بود. در اسناد محرمانه ذکر شده بود که پ‌ک‌ک/ ی‌پ‌گ حاضر است این پیشنهاد را بپذیرد، در صورتی که تضمینی داده شود که نقش آن در آموزش، پشتیبانی لجستیکی، سیستم‌های دفاعی و عملیات محرمانه باقی بماند.

بر اساس این گزارش، زلنسکی در پایان دسامبر سال گذشته برنامه های عملیاتی خود را به حالت تعلیق درآورد و دلایل آن کشف مشکلات لجستیکی مانند «مسئله کنترل مرزهای بین کردها و ایجاد مرکز عملیات»، عرضه محدود پهپاد توسط اوکراین بود.

در این گزارش آمده است که اگر روسیه حریم هوایی سوریه را با «تهاجمی‌تر» کنترل کند یا سلاح‌های پدافند هوایی را جابجا کند، چنین حملاتی عملیات ائتلاف آمریکا در شرق سوریه را «تقویت» خواهد کرد.

در تفسیر این روزنامه آمده است که اوکراین با طرح خود برای گشودن جبهه جدیدی در سوریه، قصد دارد هزینه ها و تلفات نیروهای روسی و گروه امنیتی واگنر فعال در منطقه را افزایش دهد و بدین ترتیب منابع روسیه را از این منطقه خارج کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *