۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اوجالان خواستار عمق دادن به مذاکرات صلح با دولت ترکیه است

اوجالان خواستار عمق دادن به مذاکرات صلح با دولت ترکیه است

  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۱۹ بازدید
  • ۰

اوجالان در ملاقات با دمیرتاش و بولدان، خواستار ادامه ی مذاکرات صلح در چهارچوبی نوین و به شکلی عمیق تر شد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی و نماینده ی مردم حکاری در مجلس ملی ترکیه، همراه با پروین بولدان نماینده ی اغدیر، بعدازظهر امروز در زندان ایمرالی با عبدالله اوجالان دیدار و گفتگو کردند.
نسخه ای از پیام امروز عبدالله اوجالان از سوی دفتر حزب صلح و دموکراسی در آنکارا برای خبرگزاری کردپرس ارسال شده است. اوجالان در این پیام می گوید:« بر این باورم که گفتگوهایی را که از یک سال پیش آغاز کرده ایم، از این به بعد باید وارد یک قالب جدید شده و به شکل عمیق و معنی دارتری ادامه پیدا کند. ناچارم همه ی ضرورت ها، راه ها و ابزارهای رسیدن به یک مذاکره ی عمیق و معنی دار را با دولت و قندیل (سران پ.ک.ک) در میان بگذارم. به ویژه باید به دولت اعلام کنم که دولت باید برای ادامه ی مذاکرات، از همه ی راه ها و امکانات استفاده کند. رسیدن به راهکار نهایی از همین طریق ممکن است و امیدوارم حکومت نیز این مساله را با جدیت تمام پیگیری کند.»
می خواهم اعلام کنم که در شرایط کنونی، حفظ دوطرفه ی آتش بس، دارای اهمیت و معنای مهمی است. همه ی ما می دانیم که شرایط فعلی و مقطع سیاسی کنونی معنای والایی دارد. اما در عین حال همگی بر این واقعیت هم واقفیم که با وجود همه ی این ها، این مقطع، حساس و دشوار نیز خواهد بود. در صورتی که مقطع کنونی، در راستای پیشنهادها و طرح های من ادامه پیدا کند و بتوانیم موانع و سختی ها را پشت سر بگذاریم، می توانیم در یک چهارچوب جدید با مذاکراتی عمیق تر، به راه خود ادامه دهیم. با باور درونی ام به آزادی، دموکراسی و صلح، سلام خود را نثار همگان می کنم.»
تنها چند دقیقه پس از ارسال این پیام اطلاعیه ی دیگری نیز از سوی حزب صلح و دموکراسی برای کردپرس ارسال شده که در آن آمده است:«سران و نمایندگان حزب صلح و دموکراسی پس از برگزاری یک نشست ویژه، اطلاعات جزیی تری دربارهی ی دیداری که امروز با جناب اوجالان برگزار شده، منتشر خواهند کرد.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *