۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

انفجار در دیابکر ترکیه

  • ۲۶ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۶۹ بازدید
  • ۰

گروهک خشونت طلب پ ک ک سکوت و آرامش ۵ ماهه در مناطق کردنشین را با انفجار بمبی در دیابکر ترکیه شکست.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : یکی از مهمترین استراتژی فرقه پ ک ک و پژاک شستشوی مغزی نوجوانان است. اعضای این فرقه ضدکُرد دیروز دو تن نوجوان در شهر دیاربکر را شستشوی مغزی کرده و از آنان خواست تا با منفجر نمودن بمب های دست ساز فضا را کمی مد نظر آنها قرار داده تا پ ک ک بتواند کمی مانور سیاسی بدهد. این دو نوجوان بمب را برای منفجر کردن در محل مورد نظر تروریست ها منتقل می کردند اما در بین راه بمب در دست یکی از آنها منفجر شد و دستش قطع گردید و سبب شد تا تعدادی از مردم و رهگذران نیز زخمی شوند.

پلیس ترکیه نیز بلافاصله این انفجار را به پ ک ک نسبت داد و دلایل آن را نیز ساده خواند. نوجوانان این سن و سال شاید بتوانند کوکتل مولوتوف درست کنند اما درست کردن بمب های دست ساز نیازمند افراد خبره است و این جز از دست تروریست های پ ک ک در آنجا بر نمی آید چون سالهاست در این زمینه تخصص دارند.

هدف پ ک ک ادامه خشونت برای مشتنج نگه داشتن فضاست اما چون بر اساس تعهد به حفظ آرامش برای روند مذاکره با اوجالان نمی تواند خود را بیش از این در افکار عمومی منفور کند ترجیح می دهد با بمب دست ساز هم آن را افراد غیر عضو نسبت دهد و هم آن را حرکتی مثلا خودجوش و مردمی معرفی نماید تا مورد اتهام قرار نگیرد.

پ ک ک به خشونت معتاد شده و نمی تواند از آن دست بکشد . پایان خشونت یعنی مرگ پ ک ک .

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین