۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انزوای عبدالله اوجالان به انتخابات ترکیه نیز کشیده می شود

انزوای عبدالله اوجالان به انتخابات ترکیه نیز کشیده می شود

  • ۲۳ دی ۱۴۰۱
  • ۱۹۳ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، یک دادگاه ترکیه ممنوعیت ارتباطی علیه عبدالله اوجالان را تمدید کرد تا اطمینان حاصل شود که رهبر زندانی گروه تروریستی پ‌ک‌ک برای بیش از دو سال در بی‌معاملی باقی بماند. با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری، اگر تاریخ ژوئن به جلو کشیده شود، اوجالان نمی تواند تا بعد از نوروز و احتمالاً انتخابات ارتباط برقرار کند.
در حالی که دادگاه اعدام در بورسا اعتراضات وکلای رهبر زندانی (پ‌ک‌ک) را در روز سه‌شنبه رد کرد، ممنوعیت سه ماهه جدید ارتباط عبدالله اوجالان از روز چهارشنبه اجرایی شد.

آژانس Mezopotamya گزارش داد که وکلاء درخواست جدیدی برای ملاقات با اوجالان در ۳ ژانویه ارائه کرده بودند و از ممنوعیت ارتباطات در روز بعد مطلع شدند. دادگاه گفت که این ممنوعیت به دلیل مجازات انضباطی صادر شده توسط دولت در زندان جزیره امرالی، جایی که اوجالان از سال ۱۹۹۹ در آنجا حبس ابد را می گذراند، صادر شده است.

در ۲۳ ماه گذشته، دادگاه مجازات‌های انضباطی را دلیلی برای رد درخواست‌های وکلا و اعضای خانواده اوجالان برای بازدید از زندان جزیره‌ای که به شدت از جهان خارج جدا شده است، ذکر کرده است.

با ممنوعیت روز سه‌شنبه، این احتمال وجود دارد که از اوجالان تا بعد از نوروز امسال یا احتمالاً تا انتخابات عمومی که در حال حاضر برای ژوئن برنامه‌ریزی شده است، شنیده نشود.

آخرین ممنوعیت ارتباطی در ۹ دسامبر منقضی شد و پس از آن وکلا سه بار درخواست تجدید نظر در هفته ارائه کردند. همه رد شده اند، اما دلیل آن به وکلا اطلاع داده نشده است.

مجازات انضباطی قبلی که در ۹ شهریور صادر شده بود در ۲۸ شهریور قطعی شد. تجدیدنظرهای بین این تاریخ ها نیز یا رد شد یا بی پاسخ ماند.

در اردیبهشت سال گذشته، اداره زندان ممنوعیت ملاقات با خانواده را سه ماه صادر کرد که تا شهریور ماه تمدید شد.

از مارس ۲۰۲۱، اوجالان و سه نفر دیگر به نام‌های اومر حایری کنار، ویسی آکتا و حمیلی یلدیریم نتوانسته‌اند با دنیای خارج تماس بگیرند و همه درخواست‌ها برای دیدار با سرنوشت مشابهی روبرو شده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *