۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقال بیشتر نیروهای کانادا در عراق به اربیل

انتقال بیشتر نیروهای کانادا در عراق به اربیل

  • ۱۶ دی ۱۳۹۸
  • ۳۷۲ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، برخی رسانه های کانادا مانند سی بی سی بعد از اقدام اخیر آمریکا به ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق، نسبت به ناامن شدن هرچه بیشتر این کشور هشدار داده و از احتمال خروج تعداد بیشتری از نیروهای کانادا از عراق خبر داده اند.

بر اساس این گزارش ها، کشور کانادا از سال ۲۰۱۴ و به دنبال ظهور نیروی تروریستی داعش در عراق اقدام به اعزام نیرو و تجهیزات جنگی به عراق کرد. این کشور علاوه بر آموزش نظامی به نیروهای کرد و ارتش عراق، هواپیماهای جت، سوخت رسان و شناسایی خود را در اختیار نیروی ائتلاف مبارزه با داعش قرار داد. کانادا تا سال ۲۰۱۶ تعداد نیروهای خود را در عراق از ۶۵۰ به ۸۳۰ تن افزایش داد.

سی بی سی در گزارش خود از کاهش تدریجی نیروهای کانادا درعراق از سال ۲۰۱۶ و کاستن از ماموریت های هوایی این کشور تا این لحظه خبر داده و احتمال داده است که به دنبال اقدام اخیر آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی احتمال تشدید تنش در این کشور و حتی درگیری وجود دارد بنابراین احتمالا تعداد نیروهای کانادا در عراق که کاهش داشته باز هم کمتر خواهد شد.

این نشریه تعداد نیروهای کانادا در عراق را حدود ۵۰۰ تن عنوان کرده است که بیشتر آنها در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق مستقر شده اند.

یکی از مقامات وزارت دفاع کانادا به این نشریه گفته است تعداد نیروهای کانادا در عراق از ۵۰۰ تن تجاوز نمی کند و نیروهای عملیاتی این کشور به اقلیم کردستان عراق منتقل شده اند.

مقامات نظامی کانادا همچنین گفته اند ۵۸۰ تن از نیروهای ائتلاف مبارزه با داعش که هم اکنون در بغداد و اطراف آن مانند تاجی مستقر هستند تحت فرماندهی یکی از فرماندهان ارتش کانادا هستند.

سی بی سی یکی از دلایل کاهش تعداد نیروهای کانادا در عراق و اقلیم کردستان را احتمال تشدید تنش میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به دنبال برگزاری رفراندوم استقلال در اقلیم کردستان در سال ۲۰۱۷ دانسته است.

این نشریه در ادامه گفته است کانادا در بغداد سفارت خانه دارد و کنسولگری خود را نیز در اربیل دایر کرده است اما به دلیل نگرانی های امنیتی خدمات زیادی در سفارت کانادا در بغداد ارائه نمی شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین