۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد شدید صلاح الدین دمیرتاش به طرح جدید امنیتی

انتقاد شدید صلاح الدین دمیرتاش به طرح جدید امنیتی

  • ۱۹ آذر ۱۳۹۳
  • ۳۲۵ بازدید
  • ۰

رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها از طر امنیتی جدیدی که دولت ترکیه به مجلس ارائه کرده است به شدت انتقاد کرد.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی  به نقل از CNNturk، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی انتقادات شدیدی به طرح جدیدی امنیتی دولت ترکیه وارد کرد. وی با اشاره به این که طرح جدید امنیتی تمام شهروندان را به عنوان مضنون معرفی می کند، تصریح کرد: در مجلس با تمام قدرت در مقابل تبدیل شدن این طرح به قانون خواهیم ایستاد.
دمیرتاش عنوان کرد: تظاهرات کوبانی بهانه ی حکومت برای طرح این بسته امنیتی بود. حکومت از وجود مخالفین و از خیابان ها می ترسد. در برابر تبدیل این طرح به قانون و تصویب آن با تمام توان در مجلس مخالفت خواهیم کرد و در برابر آن خواهیم ایستاد.
رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها، اذعان داشت: در صورت تبدیل شدن این طرح به قانون “پلیس ترکیه فرزندان ما را خواهد کشت و بعد ادعا خواهد کرد سنگ در دست داشته اند”.
وی با تاکید بر این که طرح امنیتی ارائه شده پتانسیل آن را دارد که روند مذاکرات را مختل کند، ادامه داد: هنوز این طرح تثبیت نشده که پلیس در خیابان ها این گونه با خشونت رفتار می کند حال در صورت تثبیت و قانونی شدن آن، پلیس راحت تر می تواند به خشونت دست بزند. پلیس فرزندان ما را به بهانه داشتن کوکتل مولوتف، سنگ و یا به بهانه پوشیده بودن صورت خواهد کشت. این مسئله را چه کسی می تواند تحمل کند؟
این عضو مجلس ترکیه تصریح کرد: این طرح فقط در برابر حرکت های کردها و یا در مناطق کردنشین اعمال نخواهد شد. در برابر تمام شهروندان ترکیه این خشونت ها به کار گرفته خواهد شد. تمام مخالفین حکومت باید در برابر تصویب این طرح ایستادگی کنند.
صلاح الدین دمیرتاش درباره روند مذاکرات نیزگفت: عملی شدن یا نشدن روند مذاکرت صلح بسته به قبول پیش نویس مذاکراتی دارد که عبدالله اوجالان تهیه کرده است.
وی درباره رسمی شدن زبان عثمانی در مدارس ترکیه هم اظهار داشت: اجباری کردن زبان عثمانی در مدارس یک اشتباه بزرگ است. تمام ارتش ترکیه هم جمع بشود به زور نمی توانند دختر مرا به کلاس های درس عثمانی ببرند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *