۱۸ شهریور ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقاد تند معاون نخست وزیرترکیه از اردوغان؛ سخنرانی اردوغان در میتینگ های قبل از انتخابات آراء AKP را کم کرد

انتقاد تند معاون نخست وزیرترکیه از اردوغان؛ سخنرانی اردوغان در میتینگ های قبل از انتخابات آراء AKP را کم کرد

  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۶۰ بازدید
  • ۰

بولنت آرنج در سخنانی مدعی شد که اصرار رئیس جمهور ترکیه بر سخنرانی در مورد سیستم ریاست جمهوری برکاهش آرای حزب عدالت و توسعه در انتخابات تاثیرگذار بود.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از CNNturk، بولنت آرنج معاون نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی با ارزیابی تحولات سیاسی ترکیه و نتایج انتخابات ترکیه و با انتقاد از عملکرد انتخاباتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دوران تبلیغات انتخاباتی عنوان کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در دوران تبلیغات انتخابات پارلمان ترکیه روزانه ۵ الی ۶ بار در مورد تغییر سیستم حکومتداری از پارلمانی به ریاست جمهوری سخن می گفت. تصویری که بعد از نتایج انتخابات پارلمان ترکیه تریسم شده است از آنجایی که اجازه نخواهد داد سیستم ریاست جمهور در ترکیه عملی شود نشان دهنده تداوم سیستم حکومتداری با مدل پارلمانی در ترکیه است. میتینگ هایی که رئیس جمهور ترکیه در دوران تبلیغات انتخاباتی ترتیب داده بود نتایج انتخابات را تحت تاثیر قرار داد. اولویت نباید هر روز سخن گفتن در خصوص سیستم ریاست جمهوری قرار می گرفت. اول از همه قانون اساسی جدید باید در اولویت اظهار نظرات رئیس جمهور قرار می گرفت.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: احزاب سیاسی در ترکیه و ۳ حزبی که به همراه حزب عدالت و توسعه به پارلمان ترکیه راه پیدا کرده اند دشمن ما نیستند، رقیب ما هستند. نزدیک شدن به احزاب سیاسی با یک روانشناسی دشمن پندارانه و طرح برنامه هایی بر اساس این ذهنیت، اظهاراتی مبنی بر تحقیر احزاب سیاسی و توهین به آنان هم از جانب طرفداران حزب مورد پسند نخواهد بود و هم باعث جذب مخالفین به آن حزب مورد اهانت قرار گرفته خواهد شد. اگر حزب دموکراتیک خلق ها حدنصاب انتخابات را به دست نیاورده بود حتی اگر حزب جمهوری خواه خلق ترکیه بیش از ۳۰ درصد آراء و حزب حرکت ملی ترکیه نیز بیش از ۲۰ درصد آراء را کسب می کرد حزب عدالت و توسعه با ۳۱۱ کرسی نمایندگی می توانست حکومت را به تنهایی در دست بگیرد. تصویری که اکنون ترسیم شده است با کسب حدنصاب انتخابات توسط حزب دموکراتیک خلق ها به وجود آمده است.
آرنج خاطرنشان کرد: نتایجی که در انتخابات پارلمان ترکیه رخ داد چیزی نبود که من انتظار داشتم. من انتظار داشتم حزب عدالت و توسعه اقتدار را به دست بگیرد. ولی منتظر کاهش تعداد کرسی های حزب عدالت و توسعه به دلیل ورود حزب دموکراتیک خلق ها به پارلمان ترکیه بودم ولی نه تا این حد کاهش که نتوان به تنهایی حکومت تشکیل داد. چیزی که بنده تخمین زده بودم ۲۹۱ کرسی برای حزب عدالت و توسعه بود که بتواند حکومت را به تنهایی در دست بگیرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین