۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • حزب دمُکرات خطاب به پ.ک.ک: برای عقب‌نشینی مذاکره نمی‌کنیم

حزب دمُکرات خطاب به پ.ک.ک: برای عقب‌نشینی مذاکره نمی‌کنیم

  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۴
  • ۳۸۰ بازدید
  • ۰

هیاتی از سوی حزب کارگران کردستان پ.ک.ک در مقر حزب دمُکرات کُردستان ایران در شهر کویه در منطقه‌ی کردستان در استان اربیل، با این حزب به مذاکره پرداخته و بخش عمده‌ی ننتیجه‌ی نشست، بر رسانه‌ها پوشیده ماند.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :روز شنبه ۲۳ خردادماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، هیاتی از حزب کارگران کُردستان به سرپرستی “دمهات عگید” مسئول ارتباطات پ.ک.ک در سفری به مقر مرکزی حزب دمُکرات کُردستان ایران و نشستی با چندین تن از اعضای دفتر سیاسی این حزب، باری دیگر در رابطه با تنشهای اخیر پیش‌روی این دو حزب، گفتگو کردند.

برگزاری این نشست با پیش‌دستی حکومت منطقه‌ی کُردستان در حالی است که پ.ک.ک، اجازه‌ی حضور نماینده‌ی منطقه‌ی کُردستان را در این نشست نداده است.

یکی از اعضای هیات پ.ک.ک به نام “محمد امین پنجوینی” بعد از پایان نشست اعلام داشته است که مذاکرات تا رسیدن به نتیجه ادامه خواهند داشت.

اعضای هیات حزب دمُکرات نیز “محمدنظیف قادری”، “صدیق درویشی” و “محمدصالح قادری” از اعضای دفتر سیاسی این حزب بودند.

حزب دمُکرات اما بعد از پایان این نشست چهار ساعته، اعلام داشته است که بر سر عقب‌نشینی نیروهای خود در مناطق مرزی ارومیه و اشنویه با پ.ک.ک مذاکره نخواهند کرد و مذاکرات تنها برای یافتن راه حل مسلمات‌آمیز تنشها خواهند بود.

پیشتر نیز در روز ۶ خردادماه سال جاری، بعد از اولین نشست میان حزب دمُکرات کُردستان ایران و حزب کارگران کُردستان در اربیل، پ.ک.ک، “قادر کریمی” را که در درگیری با گریلاهای این حزب جان خود را از دست داده بود را شهید خوانده است.

حزب دمُکرات کُردستان ایران می‌گوید در روز یکم تیرماه سال ۱۳۷۵ خورشیدی، چریکهای این حزب، دوشادوش ۹ گریلای حزب کارگران کُردستان علیه حکومت ترکیه در مناطق مرزی سلماس در استان ارومیه جنکیده و هشت تن از پیشمرگان دمُکرات به نامهای “سادق حسن‌زادە، شمس‌الدین رسولی، اسکندر علی‌زادە، قادر امیرزادە، عبدی باقویی، رسول حمیدزادە، جمال راعی و امیر جهاندیدە” جان خود را از دست داده‌اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین