۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتقادات تند صالح مسلم از آنکارا و اربیل

انتقادات تند صالح مسلم از آنکارا و اربیل

  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۲۲ بازدید
  • ۰

رهبر حزب اتحاد دمکوکراتیک کردهای سوریه علیه سیاست های ترکیه و اقلیم کردستان عراق سخنرانی کرده و اعلام کرد که این سیاست ها تاثیری بر مقاومت کردهای سوریه نخواهد گذاشت.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه ی Özgür Gündemصالح مسلم رهبر حزب اتحاد دمکوکراتیک کردهای سوریه (PYD) دیروز در یک جشنواره ی فرهنگی کردهای سوئد در شهر استکهلم سخنرانی کرد. وی درباره ی سیاست های ترکیه در خصوص کردهای سوریه گفت:« ترکیه در حوزه ی القاعده و النصره دورویانه عمل می کند. اردوغان از سویی با ما دیدار و گفتگو می کند و از دیگر سو سگ ها و کفتارهای النصره را به هجوم علیه ما وادار کرده و برای حمله به کردها، امکانات وسیعی در اختیار آنها قرار می دهد. در حال حاضر اردوغان در حملات النصره به کردها نقش دارد و ما اطلاع داریم که این حملات از سوی حزب عدالت و توسعه مورد حمایت قرار می گیرد. اما ترکیه خوب بداند که هیچ کسی نمی تواند با این سیاست ها، کردهای سوریه را به تلسیم در برابر باطل ناچار کند.»
وی همچنین با انتقاد از رییس اقلیم کردستان عراق گفت:«برخی ها فکر می کنند که می توانند با مسدود کردن دروازه ی مرزی، ما را وادار به تسلیم و رها کردن صفوف مقاومت کنند. آنان تصور می کنند که می توانند با اعمال تحریم و تحمیل گرسنگی ما را به سوی خود جذب کنند. اما این یک خیال باطل است. ما به گرسنگی عادت داریم و اگر برگ درختان و گیاه های بیابان های دیار را بخوریم، باز هم حاضر نیستیم دست از آرمان های شهدای خود برداریم. چرا که غیر از زندگی شرافتمندانه و مرگ شرافتمندانه راه سوی وجود ندارد. آنان که دروازه ی مرزی خود را به روی ما مسدود کرده و ما را در شرایط تحریم و گرسنگی قرار داده اند، باید بعدها به تاریخ حساب پس دهند.»
وی در پایان افزود:« ما از زندگی و سرنوشت شیخ سعید پیران، قاضی محمد، ملا مصطفی بارزانی و قاسملو درس گرفته و در مکتب رهبرمان آپور پرورش یافته ایم و نمی گذاریم یک بار دیگر فریب عثمانیان در خصوص کردها تکرا شود. »
اظهارات صالح مسلم بازتاب گسترده ای در رسانه های ترکیه پیدا کرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین