۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • انتشار مصاحبه داعش با صفر تاش، سرباز کُردی که زنده سوزانده شد؛ هوادار HDP هستم/ از دمیرتاش می خواهم برای آزادیم تلاش کند

انتشار مصاحبه داعش با صفر تاش، سرباز کُردی که زنده سوزانده شد؛ هوادار HDP هستم/ از دمیرتاش می خواهم برای آزادیم تلاش کند

  • ۵ دی ۱۳۹۵
  • ۳۹۲ بازدید
  • ۰

داعش مصاحبه ای منتشر کرده که در آن صفرتاش سرباز کردی که دو روز پیش توسط این گروه تروریستی سوزانده شد می گوید هوادار حزب دموکراتیک خلق ها است و از دمیرتاش می خواهد برای آزادیش تلاش کند.
انجمن بی تاوان به گزارش کردپرس به نقل از ZerNews، دولت اسلامی عراق و شام (داعش) مصاحبه ای را با صفر تاش، سربازی که دو روز پیش مقابل دوربین ها زنده سوزانده شد منتشر کرده است.
این سرباز ترکیه که سال پیش توسط داعش در مرز کیلیس ربوده شده بود در گفتگو با نشریه قسطنطنیه عنوان می کند: «زمانی که در مرز زخمی شدم دستهایم را بستند و مرا به یک پیکاپ سفید منتقل کردند. برای این که از شدت خونریزی کشته نشوم شکمم را بر روی پای زخمی شده ام بستند. بعد از نزدیک به ۱۵ دقیقه خودرو متوقف شده و مرا به جایی برده و زخمم را پانسمان کردند. بعد بازداشتم کردند. بعد از آن دکترها زخمم را مداوا کردند»
وی در ادامه این مصاحبه عنوان کرده است: «جناب رجب طیب اردوغان، شما در کنار همسر، دختر و پسر خود در آرامش زندگی می کنید. چرا به ما توجهی نمی کنید و برای آزادیم تلاشی انجام نمی دهید؟. جناب اردوغان، من از خانواده فقیری هستم که برای گذراندن امور زندگی ترک تحصیل کرده و مجبور به کار شدم. قبل از آمدن به سربازی هر نوع کارگری را کردم. خانواده و دوستانم را تنها گذاشته و سرباز جمهوری ترکیه شدم. ترکیه چرا از من حمایتی نمی کند؟ چرا من در کنار خانواده ام نیستم؟ به خاطر ترکیه سرباز شدم، روز و شب در مرزها کشیک دادم. پدر و مادر من به تو چه خواهند گفت؟ چرا نتوانستی فرزند ما را آزاد کنی؟ جوابتان به این سوال چه خواهد بود؟ جواب خواهی داد چون فرزند شما ترک نبود و کرد بود؟»
صفر تاش در سخنان خود خطاب به رهبران کرد نیز می گوید: «جناب عبدالله اوجالان، صلاح الدین دمیرتاش و صالح مسلم، شما انسان هایی هستید که به هر قیمتی که شده از کردها حمایت می کنید. جناب صلاح الدین دمیرتاش، در اظهاراتتان همواه از اهمیت مردم کرد سخن می گویید. خواهش می کنم اقدامی کنید تا من با اسرای داعشی مبادله شوم».
وی در خصوص جنگ ترکیه با پ.ک.ک نیز می گوید: «خواهان جنگ نیستم. از حزب دموکراتیک خلق ها حمایت می کنم و خواستار پیروزی آنان هستم. خواهان صلح هستم».
این مصاحبه در شرایطی از سوی داعش منتشر شده است که تا کنون ترکیه در خصوص سوزاندن ۲ سرباز ترک اظهار نظری نداشته و فشارها در داخل ترکیه از سوی احزاب اپوزیسیون برای ارائه توضیحاتی از سوی مقامات دولتی در این خصوص افزایش پیدا کرده ولی تا کنون تمام نهادهای نظامی، دولتی و حکومتی ترکیه در این خصوص سکوت اختیار کرده اند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین