۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • امام جمعه پاوه: به دلیل دفاع از دین مورد هجمه رسانه‎های دولتی و ضدانقلاب قرار گرفتم

امام جمعه پاوه: به دلیل دفاع از دین مورد هجمه رسانه‎های دولتی و ضدانقلاب قرار گرفتم

  • ۵ آبان ۱۳۹۷
  • ۲۴۱ بازدید
  • ۰

امام جمعه پاوه گفت: مسئولین دولتی در روز جمعه که روز عبادت است مراسم رقص برپا می کنند و نام آن را رشد اقتصادی انار می گذارند!، بعد از گذشت چهل سال از این انقلاب با جشن انار می خواهید رونق اقتصادی ایجاد کنید؟

به گزارش انجمن بی تاوان، ماموستا قادر قادری در بخشی از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر پاوه با اشاره به برخی اتفاقات هفته گذشته در منطقه اورامانات، عنوان کرد: از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون رهبران دینی و بزرگان ما در مسیر رسالت خود کوتاهی نکرده اند هر چند شاید دستاوردهای آن زیاد پررنگ نباشد اما محراب مساجد همواره توسط امامان جمعه حفظ شده و تعطیل نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته منطقه اورامانات کرمانشاه و کردستان با هیاهوهای زیادی همراه بود و توهین های زیادی هم به من شد، ادامه داد: طلبه ها و روحانیون زیادی از این هتاکی هایی که علیه من شد ناراحت شدند؛ به انها گفتم که غمگین نباشید، اگر گروهی ضد دین به مواضع و راه و رسم پیامبر(ص) حمله کردند ما نباید دلسرد شویم، باید مکحم تر بر سر عقاید خود بایستیم.

ماموستا قادری با اشاره به اینکه کافران بارها پیامبر(ص) را به خاطر عقایدش سنگ باران کردند، افزود: تاریخ اسلام پیامی برای ماموستایان است؛ هرکدام بیشتر مورد اهانت قرار بگیرند بیشتر به پیامبر(ص) نزدیک هستند و هر کدام که سکوت پیشه کنند کسی کاری به کار آنها ندارد. وی افزود: اگر من در خطبه های نماز جمعه نسبت به اتفاقات و رویدادهای منطقه موضع نگیرم نه مسؤولین با من کاری دارند نه مخالفان و نه احزاب مخالف جمهوری اسلامی!، اما تکلیف فریضه امر به معروف و نهی از منکر چه می شود؟.قرآن می گوید امر به معروف و نهی از منکر کنید اما بعد از آن به شما توهین و فحاشی می کنند ولی شما صبر پیشه کنید.

وی با تأکید بر اینکه دعوت کردن انسان به سمت معنویت کاری سخت است، گفت: این را از پیامبر اسلام نپذیرفته اند و قطعاً از امثال من هم نخواهند پذیرفت اما من غمگین نخواهم بود چون ادای تکلیف کرده ام.

امام جمعه پاوه عنوان کرد: پیامبر(ص) فرموده است که اسلام در اوایل غریب بود و عده ای چون آن را مخالف منافع خود می دانستند از آن متنفر بودند و قطعاً در آینده نیز این دین بار دیگر غریب خواهد شد و خوش به حال کسانی که جزو غریبان آن زمان هستند.

وی در ادامه عنوان کرد: در جمعه گذشته خیلی دوستانه به مسؤولان اورامان گفتم که جشنواره انار را که قرار است امسال هم برگزار شود آلوده به گناه نکنید. اورامانات جایگاه مقدس و مبارکی است و دوست نداریم جمعی آن را نامبارک کنند.

ماموستا قادری ادامه داد: من توصیه کردم که در جشنواره های گذشته کارهایی انجام شد که شرع پسند نبود و تأثیرات منفی بر پسران و دختران ما گذاشت و اگر امسال هم قرار است جشنی برگزار شود آن را مدیریت کنید که مانند گذشته نشود. حداقل اینکه مدیرانی که می خواهند مردم را با این گونه کارها سرگرم کنند خودشان هم مراسم را مدیریت کنند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: از روز شنبه به اندازه ای که شبکه های تلویزیونی، ماهواره ها و رسانه ها در مورد خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی اظهارنظر کرده اند به همان اندازه نیز رسانه های دولتی، رسانه های ضدانقلاب و افرادی خاص نیز در مورد واکنش من به جشنواره انار اظهارنظر کرده اند و فحش و ناسزا داده اند و به جمعه و جماعت هم اهانت کردند.

ماموستا قادری ادامه داد: خوشبختانه اهانت کنندگان نه اهل نماز و نه اهل مسجد بودند، در طول این هفته بارها حزب دموکرات علیه من حکم صادر کرده و من را تهدید کرده است و قطعا این موضع گیری حزب دموکرات دلیل بر حقانیت اظهارات من است.

وی تصریح کرد: من جشنواره انار در حلبچه عراق را دیدم بسیار منظم و مدیریت شده انارهای زیادی را آورده بودند که مردم خریداری می کردند و اگر مسئولین گردشگری در جمهوری اسلامی هم از یک ماه پیش چادرهایی را در مناطق مورد هدف جشنواره انار برپا کرده بودند و در آنجا در کنار انار، صنایع دستی منطقه را برای فروش به نمایش گذاشته بودند خدا را شاهد می گیرم من اولین کسی بودم که از آنها تشکر می کردم اما مسئولین دولتی در روز جمعه که روز عبادت است مراسم رقص به پا می کنند و نام آن را رشد اقتصادی انار می گذارند!، بعد از گذشت چهل سال از این انقلاب با جشن انار می خواهید رونق اقتصادی ایجاد کنید؟

امام جمعه پاوه گفت: جمعیت زیادی از علمای استان کردستان از من تشکر کردند و من هم ممنون آنها هستم و از کسانی هم که به من توهین کردند باز تشکر می کنم چون عقده ی خود را نسبت به روحانیت، جمعه و جماعت، نماز و مسجد نشان دادند.

وی تأکید کرد: من فقط گفته ام بی دینی نکنید و این چنین مورد هتاکی قرار گرفته ام برای جمهوری اسلامی ایران هم غمگین هستم که ۲۳۰ هزار شهید داده و اکنون در غربت قرار گرفته و به اقلیت تبدیل شده ایم، من باز تاکید می کنم تا جان در بدن دارم ذره ای از اخلاق، راه پیامبر(ص) و راه اسلام کوتاه نخواهم آمد

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین