۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • الگو برداری سازمان تروریستی ارمنی ووما از تاکتیک پ.ک.ک

الگو برداری سازمان تروریستی ارمنی ووما از تاکتیک پ.ک.ک

  • ۱۱ مهر ۱۴۰۲
  • ۱۵۲ بازدید
  • ۰

سازمان تروریستی ارمنی ووما از کودکان مانند سازمان تروریستی پ.ک.ک استفاده می کند.

به گزارش انجمن بی تاوان، ارتش آذربایجان ۲۷ سپتامبر عملیاتی را علیه سازمان های تروریستی ارمنی در قره باغ کوهستانی انجام داد. در نتیجه این عملیات نظامی، مدیران ارشد دولت موسوم به قره باغ کوهستانی دستگیر شدند.

فاش شد که آرمینه هاروتونیان، مدل ارمنی برند برجسته مد و کالاهای چرمی جهان گوچی، ملقب به چهره زشت، به سازمان تروریستی ووما پیوست.

اعضای سازمان تروریستی ارمنی ووما، از جمله مدل هاروتونیان، که یک فیلم آموزشی مسلحانه منتشر کردند، گفتند “ما برای یک نبرد غیرعادی با آذربایجان آماده می شویم” و نشان دادند که در دوره آینده حملات تروریستی انجام خواهند داد.

سازمان تروریستی موسوم به “ووما” در سال ۲۰۱۴ توسط “ووا وورتانوف” افسر سابق اطلاعاتی تاسیس شد. مشخص است که این سازمان به شهروندان ارمنی ۱۶ ساله و بالاتر در ایروان سلاح های شبه نظامی و آموزش های رزمی ارائه می دهد. مشخص شد که سازمان تروریستی ارمنی به نام ووما سازمان تروریستی جدایی‌طلب پ‌ک‌ک را در ساختار خود الگو قرار داده است. در ویدئوهای منتشر شده توسط ووما مشخص شد که آنها در سنین پایین به کودکان در مورد خصومت با ترک ها و تروریسم آموزش می دهند.

ساواش اگیلمز، رئیس انجمن مبارزه با ادعاهای بی‌اساس نسل‌کشی (ASIMED) با ارائه اطلاعاتی در مورد سیستم کاری سازمان تروریستی ارمنستان گفت: این سازمان افراد ۱۸ تا ۵۵ ساله را در ازای پول جمع‌آوری می‌کند و تمام هزینه‌ها را پوشش می‌دهد. از جمله پرواز شرکت کنندگان از اروپا. آنها را در ارمنستان جمع می کنند و آموزش های بسیار جدی ارائه می دهند.

در این آموزش از سربازان بازنشسته و کارشناسان ارتباطات در زمینه بقا در کوهستان، استفاده از سلاح گرم، استفاده از چاقو و برقراری ارتباط با افراد دیگر آموزش می بینند. آنها هدف خود را چنین توضیح می دهند: «دولت جمهوری ترکیه و آذربایجان سرزمین های ارامنه را اشغال کرده اند و می خواهند مناطق باقی مانده را اشغال کنند و قصد دارند همه ارامنه را از بین ببرند. او چنین اتهامی را به ترکیه و آذربایجان وارد می کند. وی گفت: «ارتش ارمنستان به اندازه کافی قوی نیست که بتواند با این موضوع مقابله کند، بنابراین ما به عنوان غیرنظامی باید ارتش تشکیل دهیم تا بتوانیم در آینده در برابر این حملات موضع گیری کنیم و از آنها جلوگیری کنیم».

اغیلمز در ادامه اظهارات خود گفت: ما باید بسیار مراقب باشیم. چون اساس این آموزش ها خصومت با ترک هاست، با تزریق خصومت نسبت به ترک ها، آنها را پر از کینه و نفرت می کنند. آیا در اینجا تناقضی وجود دارد؟ ما در مورد سازمانی صحبت می کنیم که از قرن نوزدهم صدها هزار نفر از مردم ترکیه را قتل عام کرده است. ما فقط در مورد تاریخ صحبت نمی کنیم، بلکه درباره گروهی صحبت می کنیم که ۲۹ سال پیش ۶۱۳ نفر از مردم ما را در خوجالی قتل عام کردند. بنابراین ما باید اقدامات احتیاطی را انجام دهیم تا از بزرگتر شدن این سازمان و ایجاد مشکلات در آینده برای ما جلوگیری کنیم. ما باید خیلی مراقب این موضوع باشیم. این کشور از حمایت جدی اروپا و روسیه برخوردار است و عناصر مسلح آن در حال حاضر در حال سازماندهی عملیات مشترک با پ.ک.ک در میدان به خصوص در قره باغ هستند و مرکز این عملیات ها کشتار غیرنظامیان و ارعاب عناصر غیرنظامی است. یک شبکه آموزشی بسیار جدی وجود دارد. آنها جوانان را در اردوگاه ها جمع می کنند، همه نوع عقیدتی، اساس این دشمنی با ترک ها است. از نظر تئوری سیستم آموزشی مبتنی بر داشتن توانایی انجام عملیات مسلحانه وجود دارد. به همین دلیل باید بسیار مراقب باشیم. ما به‌عنوان یک انجمن، انواع سازمان‌ها، گروه‌ها و انجمن‌هایی را که علیه کشورمان در هر کجای دنیا که هستند، دنبال می‌کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد. ما واکنش خود را نشان می دهیم و به این کار ادامه خواهیم داد. وی گفت: ما همچنین به اطلاع رسانی به مردم ادامه خواهیم داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین