۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • الحشد الشعبی:نیازی به حضور «پ ک ک» در عراق نداریم

الحشد الشعبی:نیازی به حضور «پ ک ک» در عراق نداریم

  • ۱۲ دی ۱۳۹۵
  • ۲۷۴ بازدید
  • ۰

سخنگوی الحشد الشعبی شایعات درباره پرداخت حقوق به شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک توسط دولت بغداد را رد کرد و متذکر شد، ما نیازی به نیروهای این گروه در عراق نداریم.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقلک از خلک از رسانه های اقلیم کردستان عراق ،در پی تشدید تنش‌ها بر سر ماندن شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک در «شنگال» و پافشاری حزب «دموکرات» برای خروج آنها از این منطقه‌، «کریم النوری» از رهبران الحشد الشعبی و سخنگوی پیشین این تشکل عراقی، در گفت‌وگو با شبکه‌ تلویزیونی «روداو»، تاکید کرد، نیازی به‌ حضور نیروهای پ‌ک‌ک در عراق و شنگال نیست.

وی با اشاره‌ به‌ اینکه‌ هیچ ارتباطی میان الحشدالشعبی و پ‌ک‌ک وجود ندارد، افزود که‌ قانون اساسی عراق اجازه‌ استفاده‌ از نیروهای مسلح خارجی در داخل مرزهای این کشور را نمی‌دهد و به‌ همین دلیل حشدالشعبی نیز اجازه‌ حضور نیروهای مخالف ترکیه‌ و ایران از جمله‌ پ‌ک‌ک را در عراق و شنگال نمی‌دهد؛ چرا که‌ حضور این نیروها مشروعیت بخشیدن به‌ مداخله ترکیه‌ در امور داخلی عراق است.

این درحالی است که‌ پیشتر شایعاتی در مورد پرداخت حقوق به‌ نیروهای وابسته‌ به‌ پ‌ک‌ک در شنگال از سوی دولت عراق منتشر شده‌ بود؛ اما کریم النوری با تکذیب این شایعات، گفت که‌ باید احزاب کردستانی در اقلیم کردستان از جمله‌ حزب دموکرات و «اتحادیه‌ میهنی» فعالیت‌ها و تحرکات پ‌ک‌ک را محدود کنند و از این طریق اجازه‌ ندهند که‌ دخالت ترکیه‌ در عراق مشروعیت یابد.

حزب دموکرات با نیروهای وابسته‌ به‌ پ‌ک‌ک که‌ پس از حمله‌ داعش به‌ شنگال به‌‌ منطقه‌ آمده‌ و در آن حضور دارند، دارای اختلافات شدید است و مصرانه‌ خواستار خروج آنها از شنگال است و تهدید کرده‌ که‌ به‌ این منظور به‌ نیروی نظامی نیز متوسل می‌شود.

در مقابل، پ‌ک‌ک نیز، حزب دموکرات را به‌ تسلیم شنگال به‌ داعش متهم کرده‌ و تاکید می‌کند هدف حضور نیروهایش در شنگال دفاع از ایزدی‌ها است و تا زمانی که‌ تهدید علیه‌ شنگال وجود دارد در منطقه‌ باقی مانده‌ و هیچ نیرویی نمی‌تواند آنان را از شنگال بیرون براند.

در همین حال برخی اخبارغیر رسمی نیز از مذاکراتی میان پ‌ک‌ک و حزب دموکرات برای توافق در مورد چگونگی خروج نیروهای پ‌ک‌ک از شنگال، خبر می‌دهند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین