۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اقلیم کردستان عراق از گروهک های تروریستی ضد انقلاب می خواهد که سلاح ها را زمین بگذارند

اقلیم کردستان عراق از گروهک های تروریستی ضد انقلاب می خواهد که سلاح ها را زمین بگذارند

  • ۱۰ فروردین ۱۴۰۲
  • ۲۰۰ بازدید
  • ۰

هیئتی از اقلیم کردستان عراق از مرکز همکاری به اصطلاح «احزاب در شرق کردستان» بازدید کرده و از آنها خواسته است که پایگاه ها و مقرهای خود را خلع سلاح کرده و به اردوگاه های جدید در استان موصل بروند.

به گزارش انجمن بی تاوان، فشار ایران برای اخراج دولت اقلیم کردستان به مرحله اجرا رسیده است و روزنامه حکومتی فاش می کند که گروهک های تروریستی از طریق هیئتی از اقلیم کردستان همه خواسته های ایران را رد کرده اند.

گروهک های تروریستی که ۳۸ سال است در اقلیم کردستان عراق مستقر شده اند و در حال حاضر هماهنگی نظامی و سیاسی در چارچوب مرکز همکاری احزاب کردستان ایران دارند، از این گروهک ها خواسته شده تا نیروهای نظامی خود را از پایگاه ها و مقرهای خود خارج کنند.

روزنامه هاولاتی از چندین منبع خصوصی اطلاعاتی دریافت کرده است که یک هیئت دولت اقلیم کردستان از مرکز همکاری ها بازدید کرده و پیام دولت عراق را به مرکز همکاری ها رسانده است.

این هیات تاکید کرد که این خواسته ها به درخواست ایران و در چارچوب توافقنامه امنیتی تهران و بغداد است و در صورت عدم اجرای این خواسته ها در مدت زمان مشخص، دولت عراق ممکن است مستقیما وارد عمل شود.

یکی از مسئولان مرکز همکاری که نخواست نامش فاش شود، با تایید این خبر گفت: گروهک تروریستی کومله و گروهک منحله دمکرات کردستان ایران توافق دارند که به خواسته های جمهوری اسلامی ایران عمل نکنند.

ایران خواستار خلع سلاح گروهک های تروریستی ساکن اقلیم کردستان عراق
جمهوری اسلامی ایران شش ماه است که خواستار خلع سلاح شدن گروهک های تروریستی و استرداد اعضای آنها به ایران شده است.شمخانی با قاسم اعرجی مشاور امنیت ملی عراق در این خصوص قرارداد امضا کرد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، یک ماه پیش از سفر شمخانی به بغداد، در یک کنفرانس خبری در تهران گفت. گفت‌وگوها و جلسات در بالاترین سطح امنیتی منجر به تشکیل کمیته امنیتی بین ایران و عراق برای حفظ امنیت و ثبات در دو کشور شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی با مقامات بغداد روابط دوستانه و برادرانه دارد و از آنها انتظار دارد که از نظر امنیتی با این کشور همکاری کنند و از خاک عراق تهدیدی برای ایران ایجاد نکنند.

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین