۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • اقدامات تروریستی پ.ک.ک تمام مناطق کردنشین را تهدید می کند

اقدامات تروریستی پ.ک.ک تمام مناطق کردنشین را تهدید می کند

  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
  • ۱۵۹ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک حقوقدان کرد سوری گفت که اقدامات به اصطلاح «جوانان انقلابی» که تحت نظارت گروه تروریستی کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) هستند، اقدامات تروریستی و جنایت علیه بشریت و ناقض معاهدات، پروتکل‌ها و قوانین بشردوستانه است. همچنین کنوانسیون حقوق کودک را تهدید می کند و تمام مناطق کردستان را تهدید می کند.او نسبت به تغییرات جمعیتی در سوریه توسط حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) هشدار داد.

محمد عباس وکیل دادگستری گفت: با توجه به ربودن خردسالان و جذب آنها در جبهه های جنگ توسط جوانان پ.ک.ک و قبل از تشریح قانونی آن باید جستجوی مرجعی برای این پدیده انجام دهیم و از اکثر رژیم ها، احزاب یا ارگان هایی که پیروی کردند، نظام سوسیالیستی هدایت شده، سازمان ها و ارگان هایی را ایجاد کرده است که بالاتر از پاسخگویی هستند و انجمن آنها مشخص نیست و همچنین احزاب کمونیستی هدایت شده، چنین تشکیلاتی داشتند که در حال آدم ربایی، کشتار و شکنجه بودند و ارتباط این سازمان ها مستقیماً با رهبری (ردیف اول) پ.ک.ک می باشد».

وی افزود: پ‌ک‌ک در تمامی شاخه‌های خود نیز این پدیده را دنبال می‌کند و این پدیده از بدو تأسیس در صفوف سازمان حضور داشته و مأموریتش این بوده است که حتی اگر اعضای آن را به قتل رسانده‌اند، آدم‌ربایی و کشتار انجام دهد.”

عباس تاکید کرد: این سازمان موسوم به سازمان جوانان انقلابی تنها می تواند اقدامات خود را به عنوان اقدامات تروریستی توصیف کند و به همین دلیل مغایر اکثر معاهدات، پروتکل ها و قوانین بشردوستانه و همچنین کنوانسیون حقوق بشر است.علاوه بر این، طبق اصول و قواعد حقوق بین الملل جنایت علیه بشریت محسوب می شود».

این فعال حقوق بشر کرد افزود: «تخلفات و جنایات این سازمان اکنون نه تنها در سوریه، بلکه در تمام مناطق کردنشین و حتی خارج از این مناطق، مردم کرد را تهدید می کند».

عباس گفت: با آنچه اقلیم کردستان از نظر قدرت و حمایت از کردها و آرمان کردها در اقصی نقاط کردستان نمایندگی می کند، سازمان پ.ک.ک با قرار گرفتن قندیل به عنوان مقر و مرکز عملیاتی خود به میدان نبرد بین خود و کردستان تبدیل شده است. دولت ترکیه که نتایج آن به طور کلی در مردم کرد در تمام نقاط آن و به ویژه مردم کرد در منطقه از تخریب روستاها، معیشت و دارایی های آنها منعکس شد.

بیش از ۸۰ درصد مردم کرد سوریه زیر خط فقر زندگی می کنند
عباس گفت: «ما می توانیم مقیاس فاجعه ای را که مردم سوریه به طور کلی در مناطق مختلف تحت نفوذ خود تجربه می کنند، چه مناطق تحت کنترل رژیم بشار اسد و چه مناطق تحت نفوذ مخالفان در ادلب، عفرین، تعیین کنیم و مناطق دیگر. آنچه در سوریه می گذرد نیز از این وضعیت مستثنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: با وجود همه توانمندی ها، منابع و انرژی های موجود در سوریه، مردم این کشور همچنان در گراف فقر، گرسنگی و کمبود خدمات در دسترس هستند، زیرا خدمات تقریباً وجود ندارد و بیش از ۸۰ درصد از مردم کرد زیر خط فقر زندگی می کنند، نه به دلیل کمبود منابع و توانایی، بلکه به دلیل سوء مدیریت و توزیع، که یک برنامه منظم مرتبط با سیاستی است که توسط کسانی که خود را به مرجعی تبدیل کردند که مناطق را اداره می کند، در ارتباط است.

این فعال حقوق بشر کرد گفت: “از ابتدا، نظم بخشیدن به مردم یا رفع موانعی که مانع رشد و توسعه آنها می شود، یکی از اهداف مقامات PYD نبوده است، بلکه اهداف آنها روشن و واضح بوده است. در بیشتر موقعیت‌ها، یعنی جلب رضایت مدیریت قندیل، زیرا آنها در واقع بخشی هستند که آن را اجرا می‌کنند.»

وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد والدین با وجود مخاطرات مهاجرت و هزینه های بالا، در بسیاری از موارد، اموال و زمین می فروشند تا اولاً مهاجرت فرزندان خود را تضمین کنند و به دنبال یک زندگی مناسب بگردند و در مرحله دوم از مرگ حتمی سربازی اجباری فرار کنند.

عباس نسبت به این وضعیت هشدار داد و گفت: در مقابل این صحنه غم انگیز، ما با یک تغییر جمعیتی مضاعف مواجه هستیم که به آرامی و با حرفه ای گری بسیار توسط این مرجع اجرایی می شود.

محمد عباس وکیل دادگستری در خاتمه گفت: اکثر مهاجران از گروهی هستند که با حاکمیت همخوانی ندارند و بنابراین کاهش درصد آنها نسبت به آن افزایش درصد طرفداران و وفاداران آن است و از این رو با صحنه غم انگیزی روبرو هستیم که تغییرات جمعیتی بر مؤلفه کرد تأثیر منفی گذاشته و ترکیب سیاسی و اجتماعی جامعه کردی را نیز کاهش داده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *