۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • افزایش فعالیت گروهک های تروریستی در شبکه های اجتماعی

افزایش فعالیت گروهک های تروریستی در شبکه های اجتماعی

  • ۹ اسفند ۱۳۹۱
  • ۳۱۷ بازدید
  • ۰

بر اساس گزارشات سازمانهای مفسر شبکه های اجتماعی سازمان تروریستی القاعده و دیگر گروههای تروریستی به مانند پ.ک.ک یا پژاک و … با گشایش حساب های کاربری در انواع شبکه های اجتماعی به مانند توئیتر، فیسبوک، گوگل پلاس و …شیوه جدیدی در جذب، خبرسانی، تولید پروپاگاندا و .. نموده اند.
بر اساس گزارشات سازمانهای جهانی مرتبط با علوم سایبری تا قبل از بسط شبکه های اجتماعی مابین مردم بیشتر گروههای تروریستی از روش قدیمی برای ارتباط با مخاطبان و دادن پیغام بهره می برند ولی با گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی متعدد سازمانهای تروریستی نیز در حرکتی تامل برانگیز فعالیت بسیار زیادی را در شبکه های اجتماعی برای اهداف خویش شروع نموده اند.
.
برای مسائل سرویس میکروبلاگ Twitter در اولین ماههای شروع بیشتر از سوی انسانهای شناخته شده به مانند هنرمندان، ورزشکاران و … جوامع مورد استفاده واقع می شد سپس پس از طی پروسه ای حتی دولت ایالات متحده آمریکا خبر عملیات ضدتروریست که منجربه کشتار عثمانه بن لادن گشت را نیز برای اولین بار از سایت توئیتر منتشر کرد. بدین سبب سایت توئیتر مبدل به ابزار ارتباطی بسیار سریع و کاربردی گشت. در همین سو نیز سازمان القاعده، گروهک تروریستی پ.ک.ک و پژاک و صدها گروه و سازمان شناخته شده تروریستی در دنیا از توئیتر برای پروپاگاندا و ترویج افکار خویش و ارتباط گیری – دهی بهره می برند.
برای اولین بار نیز در مابین سازمانهای تروریستی الشباب که زیرمجموعه القعاده در سومالی می باشد با حساب کاربری twitter/hsmpress اقدام به نشر افکار خود برای جذب میلیتان نمود. پس از کشتار Denis Allex در فرانسه حساب مذکور از سوی سایت توئیتر مسدود گشت. ولی پس از چند روز سازمان تروریستی مذکور با ایجاد حساب کاربری جدید اقدام به بازنشر مطالب قبلی خود نمود.
بر اساس گزارشات سازمانهائی همچون think tank در ایالات متحده آمریکا طی ماههای گذشته فعالیت ارگانهای تروریستی و رادیکال در شبکه های اجتماعی افزایش قابل توجهی را یافته است. برای دریافت گزارش مذکور می توانید از طریق لینک فوق اقدام کنید.
گروهک های تروریستی به مانند پ.ک.ک و پژاک و دیگر گروههای خشونت طلب و تروریست نیز در بعد خاورمیانه ای فعالیت بسیار شدیدی را در فضای مجازی دارند، به طوریکه گروهک های مذکور برای پروپاگاندا بر علیه دولت ها و برعکس نشان دادن مسائل اقدام به بهره کشی از انواع روش های مهندسی معکوس می نمایند. وجود صدها سایت و وبلاگ مبلغ فاشیسم کورد که هر روز صدها نقشه رنگارنگ در جهت کردستانیزه کردن مناطق غیرکردنشین و فراهم نمودن کشتار ملل منطقه از این مدیایها نشر می گردد بدون تردید سبب تولید نفرت مابین ملتهای منطقه می گردد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *