۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعمال فشار امریکا بر علیه «پ ک ک» در سوریه

اعمال فشار امریکا بر علیه «پ ک ک» در سوریه

  • ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
  • ۳۰۶ بازدید
  • ۰

رئیس شورای ملی کُرد سوریه اظهار داشت که در سفر به آمریکا از واشنگتن درخواست خواهد شد تا بر گروه پ.ی.د/پ.ک.ک که بر سر انتقال نیروهای پیشمرگه روژ به خاک سوریه مانع تراشی می‌کند، فشار اعمال کند.
به گزارش انجمن بی تاوان به نقل از آناتولی ،ابراهیم بیرو، رئیس شورای ملی کرد سوریه در گفتگو با خبرنگار آناتولی ضمن اشاره به این که یک هیئت بلند پایه از کردهای این کشور، ماه آتی به دعوت وزارت امور خارجه آمریکا در سفر به واشنگتن با مقامات این کشور دیدار خواهند کرد، اظهار داشت: در این سفر از دولت واشنگتن درخواست خواهیم کرد تا بر گروه پ.ی.د شاخه سوری گروه تروریستی پ.ک.ک که بر سر انتقال نیروهای پیشمرگه روژ ( پیشمرگه سوریه) به خاک سوریه مانع تراشی می‌کند، فشار اعمال کند.

وی با اشاره به این که پیشمرگه های روژ توسط نیروهای آمریکایی آموزش های نظامی دیده‌اند، تصریح کرد: موضوع انتقال نیروهای پیشمرگه مذکور به خاک سوریه، راهکار و نحوه تامین امنیت در این کشور و فشارهای گروه تروریستی پ.ی.د بر دیگر گروه های کرد مخالف خود در سوریه از مسائل مهمی است که در این دیدارها در دستور کار قرار دارد.

او با بیان این که دولت اوباما نتوانست بازگشت نیروهای پیشمرگه روژ به سوریه را تامین کند، تصریح کرد: “برای این امر دو دلیل وجود داشت؛ یکی این که آمریکا به دنبال منافع خود بود، دوم این که برای خشنود کردن پ.ی.د از اعمال فشار بر این گروه خوداری کرد. ولی بر این باوریم که دولت ترامپ برای بازگشت پیشمرگه روژ گام های عملی خواهد برداشت”.

بیرو افزود: در این سفر همچنین اسناد دال بر موارد اعمال فشار توسط پ.ی.د بر گروه دیگر گروه های کرد سوریه، کشتار بدون دلیل غیرنظامیان و گروگان گرفتن و در بند نگه داشتن آن‌ها از سوی این گروه را در اختیار مقامات آمریکایی قرار خواهیم داد.

رئیس شورای ملی کرد سوریه در ادامه ضمن اشاره به حمایت ترامپ از طرح ترکیه برای ایجاد مناطق امن در سوریه، گفت: اگر چند سال پیش این منطقه ایجاد می شد، نتیجه های خوبی به دست می آمد ولی به دلایل مختلف ایجاد نشد.

وی همچنین تاکید کرد که ایجاد منطقه امن در سوریه به نفع همه عناصر قومی و مذهبی این کشور خواهد بود و شاید هم نقطه عطفی برای پایان بحران سوریه شود.

لازم به ذکر است که نیروی پیشمرگه سوریه موسوم به «پیشمرگه روژ» شاخه مسلح شورای ملی کرد‌های سوریه (ENKS) یکی از اعضای ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و مخالفان سوریه (SMDK) به شمار می‌رود و اعضای آن را جوانان کرد سوریه که در پی بروز بحران در این کشور به شمال عراق پناه برده اند، تشیکل می دهند. این نیروها که در قالب پیشمرگه روژ، دوره های آموزش نظامی خود را در شمال عراق به پایان رسانده و آماده اعزام به مناطق کردنشین سوریه هستند، به دلیل مانع تراشی گروه تروریستی پ.ی.د مدت چهار سال است که نمی تواند به سوریه برگردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین