۹ فروردین ۱۴۰۳

اعدام عبدالله اوجالان و سکوت پ ک ک

  • ۱ خرداد ۱۳۹۵
  • ۸۸۵ بازدید
  • ۶

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :چندی پیش رئیس کل دادستانی ترکیه اعلام کرد:” بدنبال تجدید نظر حکم عبدالله اوجالان بوده تا حکم ابد وی را به اعدام تغییر دهند.” تغییر حکم مجازات اوجالان در این شرایط به دور از انتظار نبوده و اردوغان رئیس جمهور ترکیه قبلا سخنانی مبنی بر اعدام اوجالان به زبان آورده بود.

اردوغان هم اکنون پایه های حکومت نئو عثمانی خود بنا نهاده و با توجه به روحیات دیکتاتوری وی یقینا روزی خواهد آمد که این موضوع واقعیت پیدا کند.

سکوت معنادار سران و رسانه های وابسته  پ ک ک ،پژاک در قبال ادعای دادستان کل ترکیه تامل برانگیز است.

پ ک ک با  شعار “آزادی اوجالان آزادی کردستان است “و یا تشکیل کمپین های مختلف با محوریت آزادی اوجالان و مهمتر از تجمعات در کشورهایی اروپایی در راستای آزادی اوجالان ،نقش عبدالله اوجالان را در مبارزات خود بسیار مهم و پرزنگ جلوه می دهند

اکنون چرا پ ک ک و پژاک هیچ واکنش و تحرک  به خبر اعدام اوجالان نشان نمی دهد؟

مخالفت جمیل بایک و تعدادی از کادرهای شورای رهبری ک ج ک در زمان دستور فرمان صلح  در سال ۲۰۱۳ از سوی اوجالان بی اعتباری و عدم جایگاه اوجالان را در آن مقطع هویدا ساخت. ولی گروه با اشرافیت  به این  موضوع که اوجالان از محبوبیت مردمی در مناطق کردنشین ترکیه برخوردار است ،در ظاهر تاکید آن چنانی بر این موضوع نداشته ، و لی در پشت پرده اخبار محرمانه ای از درون حزب به بیرون درز می کند که کناره گیری مراد کاریلان از ریاست شورای رهبری از نتایج اختلاف نظر این موضوع  محسوب می گردد.

به نتیجه نرسیدن مذاکرات امرالی ناشی از وجود اختلاف و دو دستگی بر سر فرمان صلح اوجالان ،از سوی شورای رهبری پ ک ک می باشد.

حاکمیت و قدرت پ ک ک در حال حاضر در دستان جمیل بایک می باشد، این رئیس ناسیونالیستی پ ک ک  نیز از مخالف سر سخت اوجالان در فرمان صلح بحساب می آید،  افزایش جنگ در ترکیه نشات گرفته از سیاست های جنگ طلبانه جمیل بایک است.

اعدام عبدااله اوجالان در این شرایط بحرانی کاملا برابر با منافع و سیاست های پ ک ک خواهد بود.

اوجالان بعنوان رهبر معنوی در میان کردهای ترکیه محسوب می شود و با اعدام اوجالان یقینا قیام های مردمی خودجوشی در سرار مناطق کردنشین ترکیه بوجود خواهد آمد ، قیام های مردمی نیز یکی از اهداف اصلی پ ک ک در رسیدن به اهداف سازمانی فرقه بوده و شورای رهبری کنونی پ ک ک بیشتر از آنچه که به فکر حفظ جان مردم کُرد باشند بدنبال منافع خود و حزب هستند.

پ ک ک با اعدام اوجالان از حمایت های مردمی برخودار می شود ، اعدام اوجالان ، انقلابی در مناطق کردنشین ترکیه بوجود خواهد آورد که رهبری این انقلاب ناخواسته بدست پ ک ک خواهد افتاد ، بنابراین اعدام عبدااله اوجالان به سود پ ک ک  و سکوت معنادار این حزب در برابر خبر اعدام اوجالان توسط دادستان ترکیه کاملا برنامه ریزی شده می باشد.

قبلی «
بعدی »

۶ دیدگاه ها

  1. شما کی هستید که راجع به رهبر کل کوردهای جهان نظر میدی. بدان سروک آپو در قلب تمام کوردها جا دارد و هیچکس توان همچین جسارتی ندارد که راجع به اعدام ایشان نظر دهد. من کوردم . افتخارم کورد بودنه. دین و ایمانم کورد. قبله ام خاک کوردستان و پیامبر و پیشوایم اوجلان. bijî serok apo❤??

  2. با سلام به همه ایرانیان وبخصوص کردها.من خودم کرد ستم و به کرد بودنم افتخار میکنم لیکن از تمام کردها تقاضا میکنم راجع به وقایع روز واقع بین باشند و اسیر تعصبات قومی نشوند. شما کارهای بی شرمانه پ ک ک را چگونه توجیح میکنید

  3. بی شرف خودتی و جد آبادادت تو اصلا میدونی شرف ینی چی پژاکیه کثیف مثل حیوان دارین جون میدین دست برادران سپاه پاسداران

    • چرا حکومت ما گروههای مخالف کنار نمیاد ببینیم حرف و درخواستشون چیه به جای این همه جنگ دعوا .ککسی میتونه یه جواب منطقی و بدون تعصب بهم بده ؟

  4. انجمن بی تاوان .من هیچ گروهی رو تایید نمیکنم اما سوال اینه هدف شما چیه واقعا میخواین اختلاف افکنی کنید که هر چرندیاتی میاد به سایتتون تایید واجازهی انتشار میدید .رسالت شما اینه که اختلافها کم بشه وصلح بیشتر نه اینکه باسو استفاده از موقعیت جریان فاشیستی وپانیسم خودتونو گسترش بدین .که این اصلا با پایه های نظام ما جور در نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *