۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اعتراض اعضای ایرانی پژاک از سیاست های پ ک ک در قبال دمکرات

اعتراض اعضای ایرانی پژاک از سیاست های پ ک ک در قبال دمکرات

  • ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
  • ۴۰۰ بازدید
  • ۰

اعضای ایرانی پژاک به سیاست های پ ک ک در قبال احزاب کردستان ایران اعتراض داشته و تعرض گریلاهای پ ک ک به پیشمرگان دمکرات را محکوم و این اعتراضات منجر به بروز اختلاف میان کردهای ایران و ترکیه گردید.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از منابع آگاه ، پژاک حزبی تروریستی که قدرت تصمیم گیری نداشته و تمام سیاست های آن توسط سران پ ک ک تدوین می گردد. طبق قوانین مندرج در اساسنامه ی پژاک ،بایستی این حزب فعالیت های خود را در راستای احقاق حقوق مردم کردستان ایران معطوف نماید، ولی برعکس کلیه فعالیت های پژاک پیروی از سیاست های ناسیونالیستی پ ک ک و رضایتمندی سران پ ک ک می باشد.
این رفتار پژاک از همان ابتدا مورد انتقاد احزاب و گروه های کُردی بوده و پژاک را حزبی غیر ایرانی قلمدادا می کنند.
تبعیض ها و ناعدالتی ها ی موجود در گروهک چندین بار منجر به بروز اختلافاتی در گروهک شده بود ، از موارد تبعیض می توان به برتری کردهای ترکیه نسبت به کردهای ایرانی و یا اعزام کردهای ایران به مناطق درگیری و هزاران موارد دیگر که همیشه کردهای ایرانی را تحقیر و زیر سلطه ی کردهای کردستان ترکیه قرار داده است.
درگیرهای اخیر پ ک ک با حزب منحله ی دمکرات منجر به بروز اختلاف میان اعضای ایرانی پژاک با اعضای ترکیه ی شده است. اعضای ایرانی پژاک پیشمرگان دمکرات را برادران و همو طنان خود خواند و هر گونه بی حرمتی و تعرض به آنان از سوی کردهای کشور ترکیه را اهانت و رفتار پ ک ک را محکوم کرده اند ، اما با توجه به اینکه کردهای ترکیه در مقر گروهک خود را برتر از کُردهای ایرانی می دانند با اعتراض کنندگان و مخالفان به سیاست های پ ک ک برخورد کرده و کردهای ایرانی و احزاب ایرانی را خائن به رهبر اوجالان و کوردستان خوانند .
پ ک ک خود را نماینده ی مشروع و قانونی تمام کردهای خاورمیانه می داند و کردهای ترکیه با توجه به اینکه سرکرده ی گروهک عبدالله اوجالان از کُردهای ترکیه می باشد خود را نسبت به سایر کُردها برتر می دانند و اختیار عمل آنان در مقر گروهک بیشتر از سایر اعضای می باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین