۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اظهارات ضد و نقیض وعجیب مسئولین حکومتی ترکیه در خصوص روند مذاکرات

اظهارات ضد و نقیض وعجیب مسئولین حکومتی ترکیه در خصوص روند مذاکرات

  • ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
  • ۲۸۸ بازدید
  • ۰

نخست وزیر ترکیه از افتادن بخش مذاکرات صلح از اساسنامه حزب عدالت و توسعه در راه چاپخانه می گوید اما معاون وی معتقد است که اساسنامه حزب منوی غذا نیست که هر چیزی در آن مطرح شود.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامه جمهوریت، احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در خصوص جای نگرفتن روند مذاکرات صلح ترکیه در اساسنامه انتخاباتی حزب عدالت و توسعه اظهارات جالبی عنوان کرد که این موضوع کاملا متفاوت از اظهار نظر یالچین دوغان، معاون نخست وزیر ترکیه و مسئول هیئت حکومتی در روند مذاکرات صلح بود.

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی عنوان کرده است: در واقع سرفصلی با عنوان روند مذاکرات در اساسنامه حزب عدالت و توسعه بوده است اما زمانی که آن را به چاپ سپرده اند، از نسخه اصلی اساسنامه جدا شده و افتاده است.

این اظهارات کاملا با اظهارات یالچین آکدوغان متفاوت است که در خصوص جای نگرفتن روند مذاکرات صلح در اساسنامه حزب عنوان کرده است: اساسنامه حزب عدالت و توسعه منوی غذا نیست که همه چیز داخل آن اشاره شده باشد. در داخل اساسنامه حزب عدالت و توسعه روح و فلسفه روند مذاکرات وجود دارد. جای دادن بخش اختصاصی به آن، در اساسنامه حزب لازم نیست. اگر چه به روند مذاکرات اشاره نشده است ولی تغییر مفهوم شهروند در آن آمده است. ضرورتی ندارد هر پروژه ای که توسط حزب عدالت و توسعه در حال تداوم است در اساسنامه حزب قرار بگیرد. تصمیم ما در روند مذاکرات قاطعانه است. اشاره نکردن به روند مذاکرات صلح در اساسنامه به معنی نادیده گرفتن این روند توسط حزب نیست.

بعد از اظهار نظرات ضد و نقیض نخست وزیر و معاون نخست وزیر ترکیه، وجود اختلاف نظر در داخل حکومت ترکیه در خصوص روند مذاکرات به صورت شفاف مشخص شد. احمد داوود اوغلو از اضافه شدن فصل روند مذاکرات به اساسنامه حزب سخن می گوید این در حالی است که یالچین آکدوغان عنوان می کند روند مذاکرات با آگاهی در اساسنامه ذکر نشده است.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی ترکیه در خصوص این موضوع عنوان کرده اند: حزب عدالت و توسعه از روی عمد در اساسنامه خود به روند مذاکرات صلح ترک – کرد اشاره نکرده است. و این موضوع یک استراتژی انتخاباتی است. حزب عدالت و توسعه درصدد است تا برای جلب نظر ملی گراهای ترک، روند مذاکرات را در حاشیه نگه دارد. اساسنامه حزب عدالت و توسعه در واقع چشم انداز این حزب تا سال ۲۰۲۳ میلادی ترکیه است که به تمام پروژه های این حزب از سیستم ریاست جمهوری ترکیه گرفته تا تمام پروژه هایی که در حد طرح های کوچک هستند اشاره شده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین