۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • اظهارات جدید مظلوم کوبانی: در جنگ ترکیه و پ ک ک بی طرف هستیم

اظهارات جدید مظلوم کوبانی: در جنگ ترکیه و پ ک ک بی طرف هستیم

  • ۹ بهمن ۱۴۰۰
  • ۵۱۲ بازدید
  • ۰
به گزارش انجمن بی تاوان، مظلوم کوبانی فرمانده به اصطلاح کل نیروهای دموکراتیک سوریه کوبانی گفت: ما می خواهیم اختلافات خود با ترکیه را از طریق گفتگو حل کنیم. ما به عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه بارها اعلام کرده ایم که طرف جنگ ترکیه و پ ک ک نیستیم. ما آمادگی داریم به هر شکلی با آنها دیدار کنیم.»
مظلوم کوبانی، فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) با برا صبری از موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن مصاحبه کرد.
کوبانی در پاسخ به سوالاتی در مورد شمال سوریه و تحولات منطقه، در مورد روابط اداره خودمختار و نیروهای دموکراتیک سوریه با آمریکا، ترکیه، سوریه و گروه های مخالف سوریه صحبت کرد.
کوبانی، صبری “رابطه شما با دولت دمشق چگونه است؟” روابط ما با دولت سوریه بدون وقفه ادامه دارد و ما می خواهیم اختلافات موجود بین خود را حل کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که حکومت اسد در حال حاضر برای راه حل آماده نیست. حکومت سوریه به گونه ای صحبت می کند که گویی در موقعیت «برنده» است و تصمیمات خود را از موضع خود به گونه ای تحمیل می کند که گویی وضعیت موجود سال ۲۰۱۱ را دارد.
ما هرگز به گذشته برنمی گردیم، ما باید در قانون اساسی پذیرفته شویم.
فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه کوبانی با اشاره به اینکه حکومت سوریه هنوز آماده به رسمیت شناختن آنها نیست، گفت: «ما هرگز بازگشت به گذشته را قبول نداریم. حکومت خودمختار ۱۰ سال است که وجود دارد و آنها باید آن را به عنوان قانون اساسی بپذیرند. همچنین منظور من DSG و Asayiş است. حکومت سوریه باید هر دو را به رسمیت بشناسد. با این حال، حکومت هنوز آماده انجام این اقدام نیست.»
هیچ راه حلی بدون فشار بین المللی وجود ندارد.
فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه کوبانی همچنین با تاکید بر اینکه فشار بین‌المللی برای راه‌حل ضروری است، گفت: «به همین ترتیب، بدون اعمال فشار مداوم طرف‌های بین‌المللی بر حکومت اسد، نمی‌توان به راه‌حلی دست یافت. ما معتقدیم که اگر توافقی با حمایت بین المللی بین شرق و غرب فرات انجام شود، همه مشکلات سوریه به وقتش حل خواهد شد.
کوبانی در خصوص روابط نیروهای دموکراتیک سوریه با گروه های مخالف در سوریه گفت: روابط ما با مخالفان به ویژه پس از توافق مخالفان با ترکیه و درخواست از ترکیه برای اشغال عفرین، سرکانیه و تل ابیض روشن نیست.
ما با دولت اقلیم کردستان عراق مشکلی نداریم
صبری پرسید: روابط شما به عنوان کرد با نیروهای اصلی کرد (در اربیل) به ویژه با توجه به درگیری بین اعضای پ ک ک و نیروهای پیشمرگه در اقلیم کردستان چگونه است؟
مظلوم کوبانی پاسخ داد که تاکنون هیچ درگیری بین کردها وجود نداشته است و کردها مشکلات خود را از طریق گفتگو حل کرده اند.
کوبانی در پاسخ به سوال درباره روابط با اقلیم کردستان عراق اینگونه پاسخ داد:
ما هیچ مشکلی با اقلیم کردستان نداریم، با دولت آن رابطه داریم و تلاش می کنیم با همه، یعنی همه احزاب و رهبران آنها رابطه برقرار کنیم. با این حال، اخیراً فراوانی اختلافات افزایش یافته است.
ما به عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه بارها اعلام کرده ایم که طرف جنگ بین ترکیه و پ ک ک نیستیم.
آیا امیدی به برقراری «صلح» با ترکیه وجود دارد؟ به طور کلی، ما می خواهیم اختلافات خود با ترکیه را از طریق گفتگو حل کنیم. ما به عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه بارها اعلام کرده ایم که طرف جنگ ترکیه و پ ک ک نیستیم. ما حاضریم به هر شکلی با آنها [ترکیه] دیدار کنیم. مشکل اصلی دولت آنکارا این است که نزدیکی کنونی بین حزب عدالت و توسعه (AK Party) و حزب جنبش ملی (MHP) به رهبری دولت باغچه لی با هدف اعلام جنگ علیه کردها است. آنها حضور کردها در سوریه را تکذیب می کنند. با این حال، من فکر می کنم این رویکرد تهاجمی مدت زیادی دوام نخواهد آورد. الان در حال ضعیف شدن هستند، فکر می کنم بعد از فشارهای داخلی و خارجی قدم بعدی (گفتگو) را بردارند.»
ما از ایالات متحده می‌خواهیم تا راه‌حل سیاسی باقی بماند
کوبانی درباره ماندن آمریکا در شمال سوریه گفت: ما نمی‌خواهیم ارتش آمریکا برای همیشه در اینجا بماند یا از ما محافظت کند. در عوض، ما به آنها می گوییم که باید بمانند تا زمانی که راه حل سیاسی حاصل شود. بله، ما داعش را شکست دادیم، اما جنگ علیه داعش ادامه دارد. برای مقابله با داعش باید راه حل سیاسی پیدا کنیم. به طور خلاصه، ما می خواهیم اقامت آمریکا در اینجا را به زمینه ای برای دستیابی به یک راه حل سیاسی تبدیل کنیم.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *