۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اطلاعات ترکیه یک تروریست «پ‌ک‌ک» را که در فهرست قرمز اینترپل قرار دارد، خنثی کرد

اطلاعات ترکیه یک تروریست «پ‌ک‌ک» را که در فهرست قرمز اینترپل قرار دارد، خنثی کرد

  • ۳ تیر ۱۴۰۲
  • ۱۴۳ بازدید
  • ۰

اطلاعات ترکیه روز جمعه عبدالرحمن چادرجی با نام مستعار اسعد فراشین، اسعد اروپا، از اعضای هیئت اجرایی و رهبر سازمان تروریستی پ.ک.ک را در شهر قامشلی در شمال سوریه منحل کرد.

به گزارش انجمن بی تاوان، سرویس های امنیتی ترکیه چادرجی را در لیست قرمز افراد تحت تعقیب قرار داده بودند و اینترپل او را در اعلان قرمز برای افراد تحت پیگرد بین المللی قرار داده بود.

اطلاعات ترکیه اعضای به اصطلاح شورای اجرایی سازمان تروریستی پ.ک.ک را در راس اولویت های امنیتی خود قرار می دهد.

اعضای موسوم به شورای اجرایی از حفاظت امنیتی بالایی در برابر سازمان تروریستی برخوردارند و برای ضرورت امنیتی در یک مکان گرد هم نمی آیند و در عراق، سوریه و کشورهای اروپایی توزیع می شوند و به استثنای جلسات خصوصی، از مخفیگاه خود بیرون نمی آیند.

به گفته منابع داخل اطلاعاتی ترکیه، اطلاعاتی از پرسنل میدانی اطلاعاتی به دست آمده مبنی بر اینکه چادرجی در شهر قامشلی در شمال سوریه است و پس از آن مقدمات عملیات خنثی سازی وی آغاز می شود.

این منابع خاطرنشان کردند: اطلاعات ترکیه با ردیابی آثار چادرجی در شهر قامشلی در شمال شرق سوریه موفق به خنثی کردن وی در این منطقه شدند.

چادرجی از بدو تاسیس به سازمان تروریستی پ.ک.ک پیوست و به سمت های مختلف رهبری این سازمان رسید. در بازه زمانی ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ او مسئولیت کار در قاره اروپا را بر عهده گرفت.

در سال ۲۰۰۰ مسئولیت آکادمی روزنامه نگاری در کوهستان قندیل در شمال عراق را بر عهده گرفت.

در سال ۲۰۰۱، او در اعلامیه قرمز بین المللی اینترپل برای دادستان ها قرار گرفت.

وی در سال ۲۰۰۵ به عنوان هماهنگ کننده عمومی سازمان “PÇDK” بازوی سیاسی سازمان تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق کار کرد و در سال ۲۰۰۶ مسئولیت روابط خارجی سازمان تروریستی “KCK” را برعهده گرفت و همچنین به عنوان عضو شورای اصلی سازمان تروریستی “KCK” فعالیت کرد.

وی طی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ در کمیته دیپلماتیک این سازمان مشغول به کار شد و در این مدت به مدت دو سال سمت نماینده این سازمان تروریستی در مسکو پایتخت روسیه را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۱۰ به شمال عراق بازگشت. در سال ۲۰۱۴ مسئولیت اردوگاه آموزشی “محمور” را بر عهده گرفت و در سال ۲۰۱۵ به عضویت کمیته مرکزی ارتقا یافت و از سال ۲۰۱۸ به عضویت شورای اجرایی سازمان تروریستی “KCK” درآمد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین