۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اطلاعات ترکیه یکی از اعضای ارشد پ.ک.ک را دستگیر کرد

اطلاعات ترکیه یکی از اعضای ارشد پ.ک.ک را دستگیر کرد

  • ۹ اسفند ۱۴۰۱
  • ۱۸۸ بازدید
  • ۰

رسانه‌ها روز سه‌شنبه گزارش دادند که سازمان اطلاعات ملی ترکیه (MIT) رمضان گونش، یکی از اعضای پ‌ک‌ک را که در ۱۲ اقدام تروریستی که در گذشته منجر به کشته شدن ۶۰ پرسنل امنیتی ترکیه شده بود، در سلیمانیه عراق دستگیر کرد.

انجمن بی تاوان : سازمان اطلاعات ترکیه در سال‌های اخیر عملیات خود را در خارج از کشور برای خنثی کردن فعالیت‌های تروریستی در عراق و سوریه، دو همسایه ترکیه، افزایش داده است. تنها در سال ۲۰۲۲، ۲۳ نفر از اعضای ارشد گروه تروریستی پ.ک.ک در عملیات ام آی تی در دو کشور از بین رفتند و تعداد زیادی از اعضای پ ک ک به ترکیه منتقل شدند. از سال ۲۰۱۸، بیش از ۱۰۰ تروریست توسط اطلاعات ترکیه نابود شده است. هفته گذشته یکی از اعضای پ‌ک‌ک پشت حمله تروریستی سال گذشته در خیابان استقلال استانبول در عملیات MİT در سوریه کشته شد.

گونش در سال ۲۰۰۸ به این گروه تروریستی پیوست و قبل از سفر به سوریه و عراق در میان تروریست هایی بود که در مناطق روستایی استان حکاری در جنوب شرقی ترکیه پنهان شده بود. از سال ۲۰۰۹، او در شاخه «نیروهای ویژه» پ‌ک‌ک خدمت می‌کرد که حملاتی را علیه نیروهای امنیتی ترکیه انجام داد. بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷، او نقش فعالی در حملاتی داشت که منجر به کشته شدن ۶۰ پرسنل امنیتی ترکیه شد. او در منطقه ای از سلیمانیه که توسط پ.ک.ک به عنوان مخفیگاه شناخته می شود، شناسایی شد. رسانه ها گزارش دادند که MIT حدود یک سال قبل از اعزام گروهی از ماموران میدانی برای دستگیری او “در صورت مناسب شدن شرایط” یک عملیات نظارتی بر روی گونش اجرا می کرد.

ترکیه مدتهاست که تاکید کرده است که تهدیدات تروریستی علیه امنیت ملی را تحمل نخواهد کرد. این کشور از مقامات عراقی خواسته است تا اقدامات لازم را برای از بین بردن این گروه تروریستی انجام دهند. آنکارا قبلاً خاطرنشان کرده بود که اگر اقدامات مورد انتظار انجام نشود، از هدف قرار دادن تهدیدات تروریستی اجتناب نخواهد کرد. در دو سال گذشته، تشدید عملیات در شمال عراق، لانه‌های تروریستی را در متینا، آواشین باسیان، زاپ و گرا منهدم کرده است. پس از از بین بردن نفوذ این گروه در این مناطق، ترکیه همچنین قصد دارد قندیل، سنجار و مخمور را پاکسازی کند. کوه‌های قندیل در شمال عراق، پایگاه پ‌ک‌ک است و این گروه در بسیاری از شهرها و شهرک‌های مجاور فعال است. علاوه بر این، بسیاری از روستاهای منطقه را اشغال کرده و از آنجا به ترکیه حمله می کند.

در آوریل گذشته، ترکیه عملیات پنجه قفل را برای هدف قرار دادن مخفیگاه های پ.ک.ک در مناطق شمالی متینا، زاپ و آواشین-باسیان در نزدیکی مرز ترکیه آغاز کرد. عملیات پنجه ببر و پنجه عقاب که در سال ۲۰۲۰ برای از بین بردن تروریست های پنهان شده در شمال عراق و طراحی حملات فرامرزی در ترکیه آغاز شد، قبل از آن انجام شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین