۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • اصغر دودکانلوی میلان؛نمونه ای از هزاران کودک سرباز به کارگرفته شده توسط پ.ک.ک

اصغر دودکانلوی میلان؛نمونه ای از هزاران کودک سرباز به کارگرفته شده توسط پ.ک.ک

  • ۱۱ مهر ۱۴۰۰
  • ۳۸۶ بازدید
  • ۰

به گزارش انجمن بی تاوان، اصغر دودکانلوی میلان فرزند اسمعیل اهل منطقه اکبرآباد خوی می باشد که در سن ۱۴ سالگی به یکباره از خانه ناپدید شده، به گونه ای که تا امروز که خبرنگار انجمن بی تاوان با خانواده وی گفت و گو نموده است، با گذشت سه سال از کشته شدن اصغر در صفوف پ.ک.ک هنوز اعضای خانواده وی نمی دانستند که اصغر به گروه تروریستی پ.ک.ک ملحق شده و در آن جا کشته شده است.

اصغر دودکانلوی میلان متولد ۱۳۷۲ بوده و تا چهارم درس می خواند.اصغر دارای ۲ برادر و سه خواهر نیز می باشد.پدر و مادر سوادی ندارند و وضعیت معیشت خانواده چندان تعریفی ندارد.طوری که پسرهای خانواده از همون دوران نوجوانی به دنبال شغل رفته اند تا در گذران زندگی کمک حال پدر باشند.

هیچ کدام از اعضای خانواده اطلاعی از دلیل رفتن اصغر از خانه را نمی دانند.چه برسد به اینکه از علت پیوستن اصغر به پ.ک.ک اطلاعی داشته باشند.

برادر کوچکتر می گوید احتمال می دهد اصغر برای کار قصد داشته است به اقلیم کردستان عراق برود اما چون سربازی نرفته بود نمی توانست به صورت قانونی از کشور خارج شود.به همین دلیل شاید خواسته است به صورت غیرقانونی از مرز خارج شود که در آنجا توسط عناصر پ.ک.ک فریب داده شده یا ربوده شده و به پ.ک.ک ملحق شده است.

او می گوید اصغر در سرش هیچ فکری جز پول درآوردن نداشت و همیشه می گفت به دلیل سن پایین اینجا به من کار نمی دهند.باید به عراق بروم.به همین خاطر نیز وقتی اصغر ناپدید می شود خانواده نهاد های مربوطه را در جریان می گذارند و احتمال می دهند که به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده است.

وقتی خبرنگار بی تاوان خبر کشته شدن اصغر در صفوف پ.ک.ک را با خانواده مطرح می نماید، همه به یکباره در شوک فرو می روند و تا مشاهده تصاویر منتشر شده از اصغر در رسانه های پ.ک.ک باور نمی کنند.

پدر و مادر بلافاصله پیگیر جنازه اصغر می شوند.غافل از اینکه فرزندشان سه سال پیش بنابه اخبار منتشره در رسانه های وابسته به گروهک تروریستی پ.ک.ک در استان وان ترکیه کشته شده است و هیچ اثری از جنازه او نمی باشد.

شایان ذکر است اصغر دودکانلوی میلان نمونه ای از هزاران کودک و نوجوانان می باشد که تروریست های پ.ک.ک و پژاک به منظور تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود آنها را فریب داده یا می ربایند و با بی رحمی هرچه تمام تر آنها را راهی جنگ نابرابر ارتش ترکیه و پ.ک.ک می کنند که سرنوشتی جز کشته شدن در دل کوه ها و صخره های صعب العبور در انتظار ان ها نیست.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *