۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اسناد دریافت رشوه عناصر پ.ک.ک از زندانیان داعشی در قبال آزادی آنها

اسناد دریافت رشوه عناصر پ.ک.ک از زندانیان داعشی در قبال آزادی آنها

  • ۱۳ آذر ۱۴۰۰
  • ۳۵۳ بازدید
  • ۰

فاش شده است که سازمان تروریستی YPG که غرب با ادعای مبارزه با سازمان تروریستی داعش از آن حمایت می کند، تروریست های داعش را در ازای پول از زندان های مناطق تحت کنترل خود خارج کرده است.

به گزارش انجمن بی تاوان، در سال‌های اخیر، گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی نشان داده است که سازمان تروریستی پ‌ک‌ک مرتکب نقض حقوق بشر بسیاری از جمله ناپدید شدن، قتل، دستگیری خودسرانه، استخدام اجباری کودکان تا ارتش و بدرفتاری با زندانیان در مناطق تحت کنترل شده است. PYD/YPG شاخه سوریه سازمان تروریستی.
سندی که اخیراً در روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شده است نشان می دهد که سازمان تروریستی PYD/YPG جهان غرب به ویژه آمریکا را فریب داده است.
داعشی که پول داد تخلیه شد
فاش شده است که تروریست های داعش در ازای دریافت پول از مناطق تحت کنترل PYD/YPG در سوریه تخلیه شده اند. در ماه های گذشته افزایش شکنجه، تجاوز و قتل در گزارش های سازمان های بین المللی منعکس شده و تروریست های داعش که بین ۸ هزار تا ۲۲ هزار دلار در زندان های تحت کنترل PYD/YPG پرداخت کرده بودند، آزاد شدند.
روزنامه با بررسی نسخه ای از فرم آماده شده برای آزادی، نوشت که کسانی که در زندان هستند می توانند با پرداخت ۸۰۰۰ دلار از زندان خارج شوند.

بر اساس این گزارش، زندانیان در حال امضای سندی هستند که در آن متعهد می‌شوند که به هیچ سازمان مسلحی نپیوندند و مناطق تحت کنترل نیروهای SDF در شمال و شرق سوریه را به عنوان بخشی از توافقنامه آزادی ترک کنند.
رشوه دادن به مدیران PYD/YPG به طور جداگانه
ابو کافر عضو داعش که در ازای دریافت رشوه آزاد شده بود، در گفتگو با این روزنامه گفت: «وقتی عضو داعش بودم به کسی آسیبی نزدم. علاوه بر جریمه ۸ هزار دلاری، مجموعاً ۲۲ هزار دلار (تقریباً ۲۴۵ هزار لیره) به مقامات مختلف PYD رشوه دادم.
محمد با ادعای وجود شکنجه و بدرفتاری در زندان حسکه گفت:
«فرآیند انتشار آسان نبود. پس از تماس با بسیاری از مقامات ارشد نیروهای SDF، خانواده من علاوه بر ۸۰۰۰ دلار، ۱۴۰۰۰ دلار (تقریباً ۱۵۵۰۰۰ لیره ترکیه) به من رشوه دادند.»
معلوم نیست چند نفر به این شکل آزاد شده اند. با این حال، کافور و محمد تخمین می‌زنند که حداقل ۱۰ نفر که از زندان می‌شناختند با پول آزاد شدند.

مردم محلی واکنش نشان می دهند
پس از انتشار خبر روزنامه گاردین، زمانی که شایعاتی مبنی بر آزاد شدن افراد مرتبط با داعش در مکان هایی مانند رقه در ازای دریافت پول از زندان منتشر شد، مردم محلی شروع به واکنش کردند.
محمد نصیر، فعال جامعه مدنی، گفت: «به عنوان مردم رقه، ما فکر می کنیم که فقط پول برای آزادی این افراد خطرناک است. SDG به جنایاتی که این افراد علیه ما مرتکب می شوند اهمیتی نمی دهد. این فقط راهی برای SDG برای کسب درآمد بیشتر است.” از عبارات استفاده کرد
از سوی دیگر، ائتلاف جهانی علیه داعش در ایمیلی به گاردین گزارش داد که زندان‌های مورد نظر تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه است و آنها نمی‌توانند اظهار نظر کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین