۹ فروردین ۱۴۰۳

اسناد جدید روسیه در خصوص کمک‌های ترکیه به داعش

  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۵
  • ۳۵۶ بازدید
  • ۰

روسیه در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد ترکیه را به تسلیح گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) متهم کرده است. روسیه می‌گوید، ترکیه از طریق سازمان‌های امدادی به “دولت اسلامی” سلاح می‌رساند.

انجمن بی تاوان آذربایجان غربی :ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به تاریخ ۱۸ مارس به اعضای شورای امنیت نوشت: ارسال‌کننده اصلی سلاح و تجهیزات نظامی به داعش ترکیه است و این کار از طریق سازمان‌های غیر دولتی به انجام می‌رسد.

در این نامه ‌سه سازمان غیر دولتی ترکیه متهم شده‌اند که با کسب مأموریت از سوی نیروهای اطلاعاتی ترکیه “تجهیزات مختلفی” به تروریست‌ها در سوریه ارسال کرده‌اند.

طبق اسناد تحویل شده روسیه به سازمان ملل، از ترکیه مواد شیمیایی به ارزش ۲ میلیون دلار به سوریه ارسال شده است.

در اسناد ارایه شده به مسایل ذیل هم اشاره شده است:

ترکیه به تأمین کننده اصلی سلاح و تکنولوژی نظامی گروه داعش مبدل شده است. در ترکیه که در این راستا از تمامی راه‌های غیرقانونی استفاده می‌کند. تشکیلات جاسوسی ملی یعنی میت این کارها را سازماندهی می‌کند و نقل و انتقالات را با وسایل نقلیه و کاروان‌های کمک‌رسان انجام می‌دهد.

اعضای سازمان جاسوسی ترکیه در ماه ژانویه سلاح‌هایی با کالیبر ۷٫۶۲م.م و ۱۲٫۷ م.م و راکت‌اندازهای RPG-7 را به تروریست‌ها در جبهه دمشق تحویل داده‌اند.

در اسنادی که روسیه ارایه داده، مشاهده می شود که برای گروه‌های افراطی در ریحانلی، عزاز، قامشلو و جرابلس در نوار مرزی مواد منفجره و شیمیایی فرستاده می‌شود.
منبع:کورد پاربز

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *