۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • یادداشت روز
  • >
  • استقبال کردهای دیاربکر از داود اوغلو نشان از بی هویت پ ک ک در میان کردهای ترکیه

استقبال کردهای دیاربکر از داود اوغلو نشان از بی هویت پ ک ک در میان کردهای ترکیه

  • ۱۵ فروردین ۱۳۹۵
  • ۸۰۵ بازدید
  • ۰

سرویس بین المل انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : عبدالله اوجالان رهبر زندانی سازمان تروریستی پ ک ک پس از سال های جتگ مسلحانه با دولت ترکیه، تغییر استراتژی داده و با مطرح کردن موضوع مذاکره و گفتگو بدنبال حل معضلات کردها در کشور ترکیه شد.
اوجالان با بی نتیجه بودن سال ها جنگ و خونریزی رویکردی معقولانه ی را در پیش گرفت، روند مذاکرات پیشنهادی از سوی اوجالان در مقطعی پیشرفت جشمگیری را داشت، ولی با توجه به اینکه شورای رهبری پ ک ک مخالف مذاکره و گفتگو بودن به ظاهر از مذاکرات امرالی استقبال و لی در باطن و رفتار مخالف مذاکره با دولت ترکیه بودند.
رهبریت کنونی PKK روند صلح پیشنهادی از سوی اوجالان را از بین برد و پ ک ک را دچار جنگی سخت نمود و نتایج این جنگ ویرانی شهرها و شهرک های کردنشین ترکیه و همچنین کشتار کردها بی دفاع و غیر نظامی بود.
استقبال بی نظیر مردم کُرد دیاربکر از داود اوغلو نخست وزیر ترکیه ،عدم مقبولیت پ ک ک در میان کُردها را هویدا ساخت.
استقبال گرم مردم دیاربکر از داوود اوغلو در پاسخ به نارضایتی و انزجار مردم کُرد نسبت به سیاست های کردستیز پ ک ک محسوب می گردد.
تحلیل گران سیاسی مسائل ترکیه بر این باورند که علت عقب نشینی و پس گرد جنبش های کُردی در ترکیه و استقبال ملی و گرم کُردها از نیروهای ترک در شهرهای سور و دیاربکر ،به معنا و مفهوم نفرت و انزجار کردهای ترکیه از سیاست های پ ک ک است.
عثمان اوجالان از عناصر سابق شورای رهبری پ ک ک و برادر عبدالله اوجالان چندی پیش به این نکته اشاره نموده که PKK بطور کلی از خط فکری اوجالان فاصله گرفته و مجری سیاست های دشمنان کُرد شده است.
پ ک ک علاوه بر جنگ و ناامنی در مناطق کردنشین ترکیه بدنبال آشوب و ناامنی در مناطق کردنشین عراق و سوریه می باشد و خود را تنها نماینده کارآمد و قانونی کردها می داند. اختلافات اخیر پ ک ک با مسعود بارزانی نشانه های بروز جنگ میان حزب پارت دمکرات عراق و پ ک ک است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین