۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

از چشمه ای که آب خوردید؛ آن را گل آلود نکنید

  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
  • ۳۴۵ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یک مثل در بین کردها رایج است که می گویند از چشمه ای که آب نوشیدید آن را گل آلود نکنید. مدتی است خبر هلاکت ریزان جاوید فرمانده سابق گروه تروریستی پژاک در شمال سوریه و در مرکز شهر قامیشلو که از هر نظر تحت کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه که وابسته به پ.ک.ک است منتشر شده است.
یوسف ربانی موسوم به ریزان جاوید، زاده شهر مهاباد و دانشجوی دانشگاه دولتی در ارومیه بود. علت پیوستن ریزان جاوید به پ.ک.ک این بود که در آن ها سال ها هست های مخفی پ.ک.ک او را فریب داده و به بهانه تحصیل در اروپا وی را جذب کردند و او را از یک فرد درسخوان به یک تروریست تمام عیار تبدیل کردند. هرچند که نمی توان اراده و اختیار ریزان جاوید را در پیوستنش به پ.ک.ک نادیده گرفت.

یوسف ربانی یا همان ریزان جاوید مصداق همان ضرب المثل معروف کردهاست که می گویند از چشمه ای که آب خوردید؛ آن را گل نکنید.

ریزان جاوید،دارای پنج برادر می باشد که هرکدام در زیر سایه پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران در محل زندگی خود در مشاغل و مناصب دولتی مشغول به کار می باشند و در این آشفته بازار وضع معیشتی مردم به راحتی گذران زندگی می نمایند.

علی رغم ادعای گروهک های ترروریستی کردی مبنی بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران کردها در تبعیض امیزترین شکل ممکن زندگی می کنند و این گروهک ها برای نجات کردها تاسیس شده اند حال سوالی که پیش می آید این است که چگونه ممکن است ک فقط در یک خانواده کرد ۴ نفر از اعضای یک خانواده در بالاترین مناصب دولتی مشغول به کار می باشند در حالی که یکی از برادران نیز به سرسخت ترین تروریست و دشمنان جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده بود؟!

گروه تروریستی پ.ک.ک اهداف ویژه ای را در خصوص کادرهای ایرانی برنامه ریزی کرده است و از آنها در راستای منافع خود بهره برداری می کند.بیشتر کادرهای ایرانی با فشار پ.ک.ک به پژاک می روند. زیرا به وجود پژاک باور ندارند و می دانند که نمی توانند کاری انجام بدهند و پژاک در طول ۱۸سال عملکردش کاری پیش نبرده است و هر ساله نیز از طرف پ ک ک محدود می شود و چارچوب فعالیتهایش نیز محدودتر شده است و صرفا به یک نام برای جذب عده ای جوان ناگاه برای تامین کسری نیرو در پ.ک.ک تبدیل شده است.

هدف پ.ک.ک متزلزل کردن جایگاه کردهای ایران است و با آلوده کردن آنها در سیاستهای شان می خواهد از انها سو استفاده کند.
اگر امروزه در نواحی مرزی شمال غرب ایران شاهد امنیت هستیم این امنیت با خون جوان کردستانی برقرار شده است و مبارزه کردها از اوایل انقلاب جمهوری اسلامی تاکنون سبب شده است که کردها در دورترین روستاها با امنیت و با امکانات زندگی کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین