۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ازدواج به سبک فرقه بهائیت

  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
  • ۱۰۲۱ بازدید
  • ۰

در بهائیت فقط ازدواج با مادر ( زن پدر ) حرام اعلام شده است و هیچ حکمی در منابع بهائی که به طور صریح حرمت ازدواج با دیگر محارم را عنوان کرده باشد وجود ندارد.مهریه در مسلک بهائیت برای شهرنشین ها ۱۹ مثقال طلای خالص، و برای روستائیان ۱۹ مثقال نقره می باشد.و اگر کسی تمایل به مقدار بیشتر دارد تا ۹۵ مثقال مجاز است و نمی توانند از این مقدار تعیین شده تجاوز کند.
بهاء درکتاب اقدس اشاره میکند:خداوند ازدواج موقت را حرام می داند. بهاء الله میرزا حسین علی نوری در کتاب اقدس اشاره دارد به این موضوع: من برای شما ازدواج با زنان پدرانتان را حرام کردم و از ذکر حکم پسران حیاء می کنم.
درقضیه ازدواج ازدید این فرقه ضاله در خصوص تعداد زوجات را بهاء جایز شمرده در کتاب اقدس، ولی داشتن دو زن را بیشتر مجاز نمی داند و در صورتی که خود سه زن را اختیار می کند.مادر عباس افندی اولین بود – دومین زن مادر میرزا محمد علی غصن اکبر، میرزا ضیاء الله، میرزا بدیع الله که این افراد به ناقضین معروف گشته اند.که در حقیقت این ناقضین بودند که مظلوم واقع شدند و عباس افندی و عائله اش مال و میراث و حق ریاست ومقامات ایشان را غصب کردند و انها را خانه نشین کردند و در فشار قرار دادن آنها را.سومین همسر بهاء شخصی بنام گوهر خانم کاشی بود.
جالب این است که با وجود این سه زن در کتاب خود چنین حکمی را صادر می کند « من اتخذ بکرالخدمته لا باس علیه » : یعنی هرکس دختر بکری را برای خدمت خود اتخاذ نماید عیبی ندارد.این حکم حالت مبهمی دارد و هم برای خدمت می توان گفت و هم برای مباشرت و از این جمله می توان به جمالیه خانم که چهارمین نفر در حرم بهاء بود و به عنوان خدمت نزد بهاء آمد و بهاء او را تصرف کرد.و این در حالی است که وی دختری ۱۵ ساله بود و بهاء فردی هفتاد ساله بود.
اما در جای دیگری سوال و جواب ها در این فرقه به این صورت است:بکارت به چه کارت می خورد؟
دراحکام این فرقه آمده است که اگرکسی دختری را به قید بکارت گرفت و باکره اش نیافت حکم چیست؟
بهاء در جواب می گوید : در این مقام ، ستر و عفو شامل شود عندالله سبب اجر عظیم است.
دلیل صادر کردن چنین حکمی بخاطر فعالیت های خود بهاء است که دختران زیادی را به خدمت می گرفت و بعد آنها را تصرف می کرد و برای اینکه قضیه آشکار می شود در آینده این حکم را اعلام می کند.و نتیجه گیری همان است که بکارت به چه کارت می خورد ؟؟؟
این فقط برای ما و مبلغین و امناء ما خوب است! با این حال شما نمی توانید یک دختر دست نخورده را در این فرقه پیدا کنید مگر دختران کم سن و سال هستندحتی در مواردی دخترانی بوده اند که حامله شده و بعد از پیگیری ها معلوم شده است که تعداد افراد هم بستر با وی زیاد بوده اند و محفل به ناچار طلب فردی را برای ازدواج با این دختر برای گرفتن اجر عظیمی که بهاء وعده داده است را خواستار می شوند.
منبع: کشف الحیل

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *