۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • مصاحبه
  • >
  • اردوگاه هایی که پ.ک.ک در سوریه اداره می کند مانند اردوگاه های کار اجباری است

اردوگاه هایی که پ.ک.ک در سوریه اداره می کند مانند اردوگاه های کار اجباری است

  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
  • ۱۶۴ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : یکی از فعالان رسانه ای کرد امروز چهارشنبه با تایید اینکه اردوگاه های گروه تروریستی پ.ک.ک در سوریه مشابه اردوگاه های حبس است، خاطرنشان کرد: هزاران کودک کرد از تحصیل محروم هستند و از نظر ایدئولوژیک تربیت شده اند. به ایدئولوژی گروهکی که ربطی به مسئله کرد ندارد.

روحات محمد، فعال رسانه‌ای از عفرین، گفت: «کادرهای پ‌ک‌ک مستقیماً بر ۵ اردوگاه که هزاران خانواده از عفرین در مناطق الشهبا در حومه شمالی حلب اسکان دارند، نظارت می‌کنند».

وی با بیان اینکه «این کمپ ها با مین محصور شده و ساکنان آن تحت هیچ شرایطی اجازه خروج از آن ها را ندارند»، خاطرنشان کرد: «بسیاری از شهروندان و کودکان کرد در اثر مین های کاشته شده توسط اعضای پ.ک.ک طی سال های گذشته کشته شده اند».

محمد توضیح داد که «پ‌ک‌ک این آوارگان را در اردوگاه‌ها نگه می‌دارد تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند و پسران و دخترانشان را در صفوف نیروهای گروهک استخدام کند».

وی خاطرنشان کرد: این گروه پس از فرار از این منطقه، عفرین را از مردمش خالی کرد و آنها را به کمپ هایی شبیه به اردوگاه های بازداشتگاه انداخت که در آن ابتدایی ترین نیازهای زندگی در دسترس نیست.

محمد خاطرنشان کرد: «پ‌ک‌ک از بازگشت آوارگان کرد به خانه‌های خود در عفرین، حلب یا هر منطقه دیگری به بهانه اینکه مقاومت از داخل اردوگاه‌ها شروع می‌شود و عفرین آغاز می‌شود، جلوگیری می‌کند.

محمد با بیان اینکه اردوگاه های الشهبا به کانونی برای گسترش افکار افراطی پ.ک.ک تبدیل شده است، گفت: ده ها هزار کودک کرد از تحصیل محروم هستند و بر اساس ایدئولوژی این گروه تروریستی که ربطی به مساله کرد ندارد از نظر ایدئولوژیک پرورش می یابند.

شایان ذکر است که گروه تروریستی پ.ک.ک حدود ۱۵۰۰۰۰ آواره از عفرین را در اردوگاه های الشهبا در حومه حلب نگهداری می کند و از بازگشت یا خروج آنها از اردوگاه جلوگیری می کند. به گفته ناظران کرد از منطقه، آنها پس از کنترل این شهر توسط ارتش ترکیه و شبه نظامیانش در مارس ۲۰۱۸ از عفرین گریختند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین