۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اردوغان سران HDP را به خیانت متهم کرد

  • ۹ دی ۱۳۹۴
  • ۳۳۳ بازدید
  • ۰

اردوغان با اشاره به اظهارات دمیرتاش دربارۀ تأسیس مناطق خودمختار در شرق و جنوب شرقی ترکیه، سران HDP را به خیانت و تحریک ملت متهم کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از روزنامۀ حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از اظهارات صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) دربارۀ تأسیس منطقۀ خودمختار در جنوب شرقی ترکیه، سران HDP را به خیانت و تحریک مردم متهم کرد.
اردوغان صبح امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی که پیش از آغاز سفرش به عربستان سعودی در فرودگاه آتاترک استانبول برگزار شد، بدون ذکر صریح نام دمیرتاش گفت: «یکی از رهبران این حزب پس از دیدارش از روسیه سخنانی توهم گونه بر زبان رانده است. کار این رهبر حزبی به وضوح تحریک و خیانت است.»
اردوغان با یادآوری اصل ۱۴ قانون اساسی، تلاش HDP را برای اعلام تأسیس حکومت در شرق و جنوب شرقی ترکیه در محدودۀ سرزمینی کشور ترکیه مورد انتقاد قرار داد. وی گفت: «اصل ۱۴ قانون اساسی ما مخالف صریح این گونه تلاش هایی است.»
اصل ۱۴ قانون اساسی ترکیه عنوان می کند: «هیچ یک از حقوق و آزادی های مصرح در قانون اساسی نباید در قالب فعالیت هایی عملی شوند که هدف آنها نقض یکپارچگی غیر قابل تقسیم کشور اعم از قلمرو و ملت است.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین