۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اردوغان در تدارک جنگ با پ.ک.ک است

  • ۶ شهریور ۱۳۹۲
  • ۳۲۷ بازدید
  • ۰

رییس شورای رهبری پ.ک.ک اعلام کرد که دولت اردوغان هیچ برنامه ای برای تامین مطالبات کردها ندارد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی : جمیل بایک رییس شورای رهبری پ.ک.ک در یکی از کوهستان های اقلیم کردستان عراق و در گفتگو با بی.بی. سی ترکی اعلام کرد:« پ.ک.ک در چهارچوب مذاکرات صلح، به همه ی تعهدات خود عمل کرده وگام های لازم را برداشته است اما واقعیت این است که که دولت اردوغان هیچ برنامه ای برای تامین مطالبات کردها ندارد و در حال حاضر به جرات می توان گفت که مذاکرات صلح به سوی بن بست می رود.»
وی در ادامه افزود:« اگر حکومت ترکیه تا روز نخست سپتامبر برای پاسخ دادن به درخواست های ما قدم برندارد، شرایط حساسی پیش رو خواهد بود. ما در گام اول، عقب نشینی و خروج نیروهایمان از خاک ترکیه را متوقف خواهیم کرد.»
جمیل بایک همچنین درباره ی واکنش های دولت اردوغان به اقدامات پ.ک.ک گفت:«ما گام های صلح طلبانه ی بلندی برداشته ایم اما دولت اردوغان در حال آماده سازی و تدارک یک جنگ بزرگ است. ما از سال ۱۹۹۰ میلادی تاکنون همواره به دنبال این بوده ایم که مشکلات خود را در ترکیه از راه فعالیت سیاسی و به کارگیری راهکارهای قانونی حل کنیم. اما متاسفانه دولت ترکیه همیشه فکر کرده که ما از سر ضعف و ناتوانی آتش بس اعلام کرده ایم.»

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین