۹ فروردین ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان از مسئولیت خود در برابر کردها می گریزد

اردوغان از مسئولیت خود در برابر کردها می گریزد

  • ۲۹ تیر ۱۳۹۲
  • ۳۵۶ بازدید
  • ۰

رهبر حزب صلح و دموکراسی ضمن ابراز انتقاد از نخست وزیر ترکیه، رفتارهای دولت اردوغان را مصداق بی توجهی و گریز از وظایف ویژه ی دوران مذاکرات صلح دانست.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از ilkehaber صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی دیروز در استانبول و در جمع خبرنگاران گفت:« ما در روند مذاکرات صلح، انتظاراتی داریم که تاکنون برآورده نشده است. اشتباه نکنید ما اهل معامله و چانه زنی نیستیم و قصد نداریم برای به دست آوردن امتیازاتی ویژه، گروکشی کنیم بلکه می خواهیم هر روز بر این موضوع تاکید کنیم که شخص اردوغان به عنوان نخست وزیر، به مردم این کشور تعهداتی دارد و یکی از مهم ترین تعهدات نیز تامین و استقرار امنیت است. اردوغان باید در برابر کردها و توقعات آنان مسئولیت شناس باشد. اما متاسفانه ما شاهد این هستیم که وی در دوران مذاکرات صلح، از مسئولیت ها و وظایف خود فرار می کند و حاضر نیست آداب مذاکره را در نظر بگیرد. با این وجود این موضوع مطلقا ما را متعجب نکرده است چرا که ما از همان آغاز دور جدید مذاکرات صلح، نه با اعتماد به دولت اردوغان، بلکه با اتکا به مردم، قدم در این راه گذاشتیم.»
خبرنگاران از دمیرتاش سوال کردند: جمع آوری اجساد کشته شدگان پ.ک.ک و دفن آنان در یک گورستان ویژه در لیجه ی دیاربکر و حرکت هزاران نفر از مردم به سوی این مکان، حساسیت دولت را برانگیخته است. آیا فکر نمی کنید این اقدام هواداران حزب شما به مذاکرات صلح ضربه می زند؟ وی در پاسخ گفت:«خیر. ده ها تن از جوانان کُرد در کوه ها و لابه لای صخره ها کشته شده و خانواده های آنان بقایای این جنازه ها را جمع کرده و آنها را بر اساس ارز ش های دینی خود دفن کرده اند. کجای این موضوع حساسیت برانگیز است. اگر اردوغان قصد دارد کردها را بترساند، کافی ست یک بار به تعدد این مزارها بنگرد تا بداند که کردها برای مطالبات خود خون داده اند.»
دمیرتاش در پایان بر این موضوع تاکید کرد که با وجود همه ی رفتارهای ناامید کننده ی حکومت، حزب صلح و دموکراسی بر ادامه ی گفتگوها اصرار می ورزد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *