۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • اردوغان، همه ی مردم ترکیه را تحریک می کند

اردوغان، همه ی مردم ترکیه را تحریک می کند

  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۲
  • ۲۸۱ بازدید
  • ۰

رهبر حزب صلح و دموکراسی از سیاست های نخست وزیر ترکیه به تندی انتقاد کرد.
انجمن بی تاوان آذربایجان غربی به نقل از شبکه ی تلویزیونی kanalD درشرایطی که فقط دو هفته به برگزاری انتخابات شهرداری های ترکیه زمان باقی مانده است، رهبران احزاب سیاسی این کشور در سخنرانی های خود به تندی علیه همدیگر انتقاد می کنند. اردوغان طی روزهای گذشته در چند شهر کردنشین در جمع هواداران حزب عدالت و توسعه (AKP)، در سخنرانی های خود، حزب جمهوری خلق (CHP) و حزب حرکت ملی (MHP) را به ترک گرایی سیاسی و تحریک کردن عواطف ملی گرایانه ی ترک ها و حزب صلح و دموکراسی را به سوءاستفاده ی سیاسی از عواطف کردها متهم کرد.
صلاح الدین دمیرتاش رهبر حزب صلح و دموکراسی (BDP) امروز در شهر ترک نشین آدانا، در پاسخ به انتقادات اردوغان اعلام کرد:« اردوغان مانند یک دستگاه الکتریکی غیرقابل شارژ و غیرقابل کنترل است و طی هفته های اخیر به شدت به همه ی احزاب سیاسی این کشور حمله ور می شود. همه ی ملت ترکیه به دنبال انتخابات است اما اردوغان در جستجوی میدان جنگ است و با همه سر جنگ و دعوا دارد. اردوغان، در شرایط کنونی به نخست وزیری تبدیل شده که به جای تضمین امنیت و ثبات کشور، همه ی ملت را تحریک می کند و سخنرانی های او موجب ترویج خشونت، خصومت و کینه توزی می شود».
وی در ادامه افزود:« کردها به دنبال صلح، آرامش، توسعه و برادری هستند. آنان به حزب ما رای می دهند و پیروزی بزرگ ما در انتخابات پیش رو برای همه ی سران حزب عدالت و توسعه به یک کابوس بزرگ تبدیل خواهدشد و یاران ما در احزاب صلح و دموکراسی و دموکراتیک خلق ها، رفته رفته در ترکیه و کردستان، مدیریت های خودگردان محلی را ایجاد می کنند ».
ارتوغرول کورکچو رهبر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز که حزب چپ گرای او به توصیه ی اوجالان ایجاد شده و طی روزهای اخیر بارها مورد حمله ی جوانان ملی گرای ترک قرار گرفته، پیش از دمیرتاش سخنرانی کرد و خطاب به احزاب ملی گرای ترک اعلام کرد که حزب وی پاسخ درخواست دوئل با ترک ها را نمی دهد و گول توطئه گران و تحریک کنندگان را نمی خورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *