۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • اخبار
  • >
  • ارتش عراق: عاملان پایین آوردن پرچم و نصب عکس اوجالان در سنجار را «دفن می‌کنیم»

ارتش عراق: عاملان پایین آوردن پرچم و نصب عکس اوجالان در سنجار را «دفن می‌کنیم»

  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
  • ۲۶۲ بازدید
  • ۰

با وجود نفوذ گسترده افراد مسلح گروه تروریستی پ.ک.ک/پژاک در مناطق گسترده‌ای از شمال عراق از جمله شهر سنجار و منطقه کوه سنجار در امتداد مرزهای عراق و سوریه؛ اما نیروهای ارتش عراق در شهر سنجار (۱۱۵ کیلومتر غرب موصل) به عملیات بازاستقرار در این شهر و اطراف آن ادامه می‌دهند.

به گزارش انجمن بی تاوان،، روز گذشته، فعالان عراقی فایل تصویری را از سرتیپ ستاد اثیر الربیعی، فرمانده لشکر ۲۰ ارتش عراق منتشر کردند که در کنار تعدادی از سربازان عراقی در میدان اصلی الیرموک در داخل شهر سنجار ایستاده بود. این حضور وی پس از آن صورت گرفت که عناصر گروه تروریستی پ.ک.ک پرچم عراق را که توسط ارتش در وسط میدان در چند روز قبل گذاشته شده بود، برداشتند و عکسی از عبدالله اوجالان، رهبر این گروه را به جای پرچم گذاشتند.

الربیعی در این فاصل تصویری بعد از برداشتن عکس‌های اوجالان و گذاشتن مجدد پرچم عراق در میدان تهدید کرد: بگذارید همه صدای من را بشنوند، این پرچم عراق است که من در اینجا قرار می‌دهم. خداوند شاهد است که هرکس که این پرچم را بردارد یا آن را هتک حرمت کند، من اینجا دفنش خواهم کرد. تکرار می‌کنم کسی را که پرچم عراق را بردارد یا عکس اوجالان تروریست را قرار دهد، اینجا دفن می‌کنم.

وی خطاب به افراد مسلح این گروه تروریستی و شاخه محلی آن به نام شبه نظامیان «یگان‌های حفاظت سنجار» گفت: هرکس که این پرچم را هتک حرمت کند، من او را در میدان آویزان می‌کنم. شما من را نمی‌شناسید، هرکس که قوانین را زیر پا بگذارد، من او را نابود خواهم کرد. ما به خاطر این پرچم، خون‌ها داده‌ایم. تا وقتی که من زنده هستم، کسی که عکس این تروریست را اینجا نصب کند، زنده نمی‌ماند.

این فایل تصویری مقام نظامی عراقی مورد حمایت گسترده در افکار عمومی عراق قرار گرفت و فعالان و وبلاگ نویسان اظهار کردند که ارتش عراق به تنهایی قادر به بسط اقتدار دولت و قانون است نه شبه نظامیان و گروه‌های مسلح.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین