۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خانه
  • >
  • گزارشگر
  • >
  • ادعای کالکان:«نیروی چکش»در واقع برای جلوگیری از پ‌ک‌ک بود،نه صدام!

ادعای کالکان:«نیروی چکش»در واقع برای جلوگیری از پ‌ک‌ک بود،نه صدام!

  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱
  • ۳۷۶ بازدید
  • ۰

انجمن بی تاوان : دوران کالکان، یکی از سرکرده های ارشد گروه تروریستی پ‌ک‌ک، مدعی شد که هدف اصلی عملیات نیروی چکش که در سال ۱۹۹۱ به رهبری ایالات متحده برای محافظت از اقلیم کردستان در برابر حملات رژیم بعث راه‌اندازی شد، «جلوگیری از پ‌ک‌ک» بود.

دوران کالکان، عضو کمیته اجرایی پ‌ک‌ک، در مقاله‌ای که در روزنامه اروپایی ینی اوزگور سیاسی این سازمان منتشر شده، می‌گوید که وضعیت کنونی در منطقه کردستان «مظهر توسعه و تغییری است که در مواجهه با تحمیل بسیار رادیکال پ‌ک‌ک پدیدار شد.

کالکان نوشت: «این امر به شکل گیری دولت گرایی موجود در اقلیم کردستان عراق به عنوان لازمه مبارزه با پ.ک.ک اجازه فرصت داد.»

“هدف اصلی جلوگیری از پ ک ک بود”

کالکان با بیان اینکه پ.ک.ک در اوایل دهه ۱۹۹۰ در حال برنامه ریزی کردستان آزاد شده بر پایه بوتان و بهدینان بود، مدعی شد که برای جلوگیری از این امر و جلوگیری از ورود پ.ک.ک به اقلیم کردستان اقدام فوری صورت گرفته است.

کالکان گفت: این تصمیم در سال ۹۱ تبدیل به تصمیمی شد که «پ‌ک‌ک نباید بتواند وارد اقلیم کردستان عراق شود». به هر حال باید از ورود آن به اقلیم جلوگیری کرد. برای خنثی کردن پ.ک.ک، ایالات متحده از مفهوم نظامی به نام “عملیات نیروی چکشی” استفاده کرد. در واقع هدف اصلی این مفهوم جلوگیری از پ.ک.ک بود. آنها به بیرون گفتند ما چنین سیستم امنیتی ایجاد می کنیم تا حمله صدام به موازی ۳۶ شمالی را متوقف کنیم، اما در اصل چنین مفهومی را برای جلوگیری از ورود پ ک ک به اقلیم کردستان عراق ایجاد کردند.

دوران کالکان استدلال کرد که به همین دلیل آمریکا با ترکیه موافقت کرد که “یک تشکیلات سیاسی کردی در شمال عراق ایجاد شده است، آنها این تشکیلات سیاسی را دنبال می کنند و تلاش می کنند از پ.ک.ک جلوگیری کنند”.

آنها نتوانستند از ورود پ ک ک به شمال سوریهجلوگیری کنند.

کالکان در مقاله خود ادامه داد: «ما باید این را ببینیم: بله، «نیروی عملیات چکش» مانع از ورود پ‌ک‌ک به شمال عراق شد. اما تهدید داعش چنان وضعیتی ایجاد کرد که نتوانستند از ورود آن به سوریه جلوگیری کنند. نیرویی که داعش را محدود یا از آن جلوگیری کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تازه‌ترین عناوین